Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie w Internecie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 420-IS1-2PIN
Kod Erasmus / ISCED: 11.302 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie w Internecie
Jednostka: Instytut Informatyki
Grupy: 2 rok 1 stopnia sem. letni Informatyka
3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Języki opisu stron internetowych (HTML i CSS) oraz reprezentacji i transformacji danych (XML i XSLT). JavaScript i tworzenie dynamicznych stron WWW. Programowanie po stronie serwera WWW i dostęp do baz danych z wykorzystaniem języka PHP. Komunikacja klient-serwer.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka

Rok studiów / semestr: 2/ 4

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):

Przedmioty wprowadzające: Podstawy programowania strukturalnego, Systemy operacyjne

Wykład: 30h Laboratorium: 15h Projekt: 15h

Metody dydaktyczne: Wykłady, laboratoria polegające na praktycznym wykorzystaniu technologii i narzędzi przedstawionych na wykładzie, oraz zajęcia projektowe wymagające zaprojektowania i implementacji zadania indywidualnie lub do wykonania w małej grupie.

Punkty ECTS: 4

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

- wykład 30h

- laboratorium 15h

- projekt 15h

Przygotowanie do zajęć:

- wykład 5h

- laboratorium 5h

Zapoznanie z literaturą: 5h

Zadania projektowe realizowane w domu: 5h

Przygotowanie do zaliczenia: 5h

Czas trwania zaliczenia: 2h

Udział w konsultacjach: 13h

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 75h, 3 ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 25h, 1ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dokumentacja: HTML, CSS, XML, XSL, JavaScript, PHP, Apache, MySQL.

W3Schools Online Web Tutorials: www.w3schools.com/

Literatura uzupełniająca:

V. DeBolt. HTML i CSS. Mikom, 2005.

D.A. Crowder, A. Bailey. Tworzenie stron WWW. Biblia. Wydanie II, Helion, 2005.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna podstawy języków opisu stron WWW - KA6_WG8

Potrafi scharakteryzować model aplikacji typu klient-serwer - KA6_WG9

Potrafi wymienić popularne serwery WWW oraz baz danych - KA6_WG5

Zna podstawowe cechy najpopularniejszych języków programowania wykorzystywanych do tworzenia dynamicznych serwisów sieciowych - KA6_WG4, KA6_WG8

Potrafi nazwać główne protokoły wykorzystywane do komunikacji w Internecie - KA6_WG9

Umiejętności:

Potrafi tworzyć statyczne i dynamiczne strony WWW - KA6_UW18

Umie wykorzystać możliwości przeglądarek internetowych do tworzenia programów wykonywanych po stronie klienta - KA6_UW17, KA6_UW18

Potrafi programować proste aplikacje CGI po stronie serwera - KA6_UW8, KA6_UW17, KA6_UW18

Potrafi uruchomić i wstępnie skonfigurować serwer WWW oraz serwer baz danych w oparciu o dostępną dokumentację - KA6_UK1

Potrafi realizować projekty internetowe skierowane do wielu użytkowników - KA6_UO2

Rozumie potrzebę stałego dokształcania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości Internetu - KA6_UU1

Kompetencje społeczne:

Jest świadomy odpowiedzialności związanej z zarządzaniem danymi dostępnymi w sieci Internet - KA6_KR1

Dostrzega potencjał wynikający z prowadzenia aktywności w ramach projektowanych aplikacji internetowych - KA6_KO1

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wykładu w postaci testu pisemnego. Dopuszczalna liczba nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach laboratoryjnych/projektowych to 20% zajęć.

W przypadku kształcenia na odległość zaliczenie odbywa się za pomocą narzędzi dostępnych na platformie Eduportal / USOSMail.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Projekt, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Naumowicz
Prowadzący grup: Adam Naumowicz, Dominik Tomaszuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)