Wzorce projektowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 420-IS1-3WP |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.303
|
Nazwa przedmiotu: | Wzorce projektowe |
Jednostka: | Instytut Informatyki |
Grupy: |
3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty fakultatywne |
Strona przedmiotu: | http://http:/mrybnik.freecluster.eu/wzorce-projektowe/ |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Wymagania (lista przedmiotów): | Inżynieria oprogramowania 1 0600-IS1-2IO1 |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Zaznajomić z genezą wzorców projektowych. Zaznajomić z zastosowaniami wzorców projektowych oraz przykładami ich wykorzystywania w praktyce. Nauczyć rozpoznawania możliwości stosowania wzorców projektowych w projektach informatycznych. Nauczyć poprawnego projektowania i implementacji projektów z wykorzystaniem wzorców projektowych na przykładzie języka Java. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: informatyka Rok studiów / semestr: 3 / 6 Wykład: 15 Laboratorium: 30 Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - wykład 15h - laboratorium 30h Przygotowanie do zajęć: - wykład 5h - laboratorium 10h Zapoznanie z literaturą: 10h Przygotowanie do kolokwium: 15h Przygotowanie do zaliczenia: 10h Czas trwania zaliczenia: 1h Udział w konsultacjach: 4h Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 50h, 2 ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 50h, 2 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: B. Eckel,'Thinking in Java', Wydanie III, Helion, 2003. E. Gamma i in., 'Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku', WNT, 2005. A. Shalloway, J. R. Trott, 'Programowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe';. Wydanie II, Helion, 2005. Literatura uzupełniająca: J. Cooper, Java. Wzorce projektowe, Helion, 2001. E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. Addison-Wesley, 1994. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Znajomość genezy, zastosowań i przykładów wzorców projektowych. KA6_WG4, KA6_WG8 Umiejętność rozpoznawania możliwości stosowania wzorców projektowych w projektach informatycznych. KA6_WG4, KA6_WG8, KA6_UW7, KA6_UW8 KA6_UU1, KA6_KO1 Umiejętność poprawnego projektowania i implementacji projektów z wykorzystaniem wzorców projektowych w języku Java. KA6_UW7, KA6_UW8 Potrafi przyjąć role projektanta oraz programisty systemów informatycznych. KA6_UU1, KA6_KO1 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę (wykład), obserwacja ciągła pracy studenta na zajęciach, projekty wykonywane poza zajęciami (laboratorium) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 99 miejsc
Wykład, 15 godzin, 99 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Rybnik | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.