Grafika 3D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 420-IS2-2G3D-22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika 3D |
Jednostka: | Instytut Informatyki |
Grupy: |
2L stac. II st. studia informatyki - przedmioty specjalnościowe GKiM |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Modelowanie i reprezentacja grafiki w przestrzeni 3D. Definiowanie sceny 3D. Przekształcenia geometryczne. Rzutowanie. Reprezentacja obiektów wielokątnych i krzywoliniowych. Modele oświetlenia. Algorytmy określania widoczności. Bufor głębokości. Listy wyświetlania. Selekcja obiektów. Techniki renderowania. Techniki animacji trójwymiarowej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka Drugi stopień, semestr: 3 Wykład: 15h, Laboratorium: 30h Metody dydaktyczne: Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - wykład 15h - laboratorium 30h Przygotowanie do zajęć: - wykład 10h - laboratorium 10h Zapoznanie z literaturą 2h Przygotowanie do egzaminu 8h Przygotowanie do kolokwium 10h Czas trwania egzaminu: 2h Czas trwania kolokwium: 2h Udział w konsultacjach: 7h Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 58h, 2.4 ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 40h, 1.6 ECTS |
Literatura: |
Jankowski M., Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 2006. Foley J.D., van Dam A., Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 1995. Wright R.S., Lipchak B., OpenGL. Księga eksperta. Helion 2004. Dokumentacja biblioteki Java 3D: http://java.sun.com/developer/onlineTraining/java3d/ |
Efekty uczenia się: |
Zna techniki modelowania oraz graficznej wizualizacji różnorodnych obiektów geometrycznych w przestrzeni 3D przy wykorzystaniu wybranych bibliotek graficznych. KP7_WG9 Potrafi scharakteryzować podstawowe metody transformacji obiektów 3D. Potrafi utworzyć scenę 3D w bibliotece DirectX 3D. KP7_UW1, KP7_UW11 Kreatywnie rozwiązuje problemy związane z wizualizacją 3D. KP7_UW11, KP7_UW15, KP7_UO4 Systematycznie uzupełnia swoja wiedzę z zakresu grafiki 3D. KP7_WK1, KP7_UU2, KP7_KR1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja: Zaliczenie pisemne w formie testu lub pytań ( zadań otwartych). Zaliczenie na podstawie wyników kolokwium oraz ocen cząstkowych za programy komputerowe implementujące wybrane algorytmy i zagadnienia z tematyki przedmiotu. Opóźnienie w dostarczaniu programów to minus 25% procent za każdy tydzień zwłoki (aż do wartości granicznej 25%). Warunkiem zaliczenia laboratorium jest także obecność na co najmniej 75 % zajęć. Uzyskanie przynajmniej 51% maksymalnej liczby wszystkich punktów. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Szerszeń | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.