Projektowanie interfejsów graficznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 420-IS2-2PIG-22 |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.304
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie interfejsów graficznych |
Jednostka: | Instytut Informatyki |
Grupy: |
2L stac. II st. studia informatyki - przedmioty specjalnościowe GKiM |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami projektowania interfejsów graficznych. Treści kształcenia: Zasady projektowania interfejsu użytkownika. Interakcja z użytkownikiem. Prezentacja informacji. Pomoc dla użytkownika. Ocena interfejsu. Prototypowanie. Przegląd narzędzi. Projektowanie nawigacji. Projektowanie funkcjonalności, dostępności i wydajności. Projektowanie treści. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka Rok studiów / semestr: 2 / 3 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): - Przedmioty wprowadzające: - Wykład: 15 Laboratorium: 30 Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia laboratoryjne, konsultacje Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - wykład 15h - laboratorium 30h Przygotowanie do zajęć: - laboratorium 5h Zapoznanie z literaturą: 15h Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 15h Przygotowanie do zaliczenia wykładu: 5h Czas trwania zaliczenia wykładu: 2h Udział w konsultacjach: 13h Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 60, 2.4 ECTS niewymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 40, 1.6 ECTS |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Kalbach J. , Projektowanie nawigacji strony www. Helion 2008 2. McGovern G. , Zabójczo skuteczne treści internetowe. Helion 2009 3. Powers S. , Grafika w Internecie, Helion 2009 Literatura uzupełniająca: 4. M. Boulton, Designing for the Web, https://designingfortheweb.co.uk/ 5. Userfocus, Bright Ideas for User Experience Designers, http://www.userfocus.co.uk/ebooks/uxdesign.html |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. zna zasady projektowania interfejsów użytkownika i potrafi opisać wymagania stawiane graficznym interfejsom użytkownika KP7_WG9, KP7_WG10, KP7_KR1 2. zna kolejne etapy projektowania interfejsu użytkownika KP7_WG9, KP7_WG10, KP7_KR1 3. wie jak dokonać analizy wymagań dotyczących projektu interfejsu graficznego KP7_WG9, KP7_WG10, KP7_KR1 Umiejętności 4. umie wykonać projekt interfejsu zgodnie z kolejnymi etapami projektowania KP7_UW10, KP7_UW11, KP7_UU2, KP7_UO4, KP7_KR1 5. umie wykonać dokumentację wspomagającą pracę użytkownika - odbiorcy projektu KP7_UW10, KP7_UW11, KP7_UU2, KP7_UO4, KP7_KR1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemne zaliczenie wykładu (test). Zaliczenie laboratorium na podstawie aktywności na zajęciach i wykonania ćwiczeń laboratoryjnych (sprawozdania). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Kużelewski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.