Event studies
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 430-KS1-2KON28 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Event studies |
Jednostka: | Instytut Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. fakultatywne Kulturoznawstwo 2 rok sem. letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Do wyboru Rok studiów/semestr: Rok II, IV semestr Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Konwersatorium 30 godzin Metody dydaktyczne: dyskusja na podstawie literatury przedmiotu, materiałów audiowizualnych, ćwiczenia w grupach, referaty, konsultacje, esej Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy student 81 godzin, obejmujące: Udział w konwersatorium – 30 godzin Konsultacje - 8 godzin Przygotowanie do zajęć – 30 godzin Przygotowanie do zaliczenia kursu: 13 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela: 38 (1,4 ECTS) Liczba godzin niewymagających bezpośredniego udziału nauczyciela 43(1,6 ECTS) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Donald Getz, Event Studies. Theory, research and policy for planned events, Elsevier 2007. Lia Dostlieva i in., Uwierz w festiwal, Książka i prasa 2022. Aneta Ostaszewska, Czarne protesty. Doświadczenia społeczne jako podstawa communitas kobiet, Pedagogika społeczna, Nr 4/2017. Ewa Płaczek, Jakub W. Jaroszyński, Rola logistyki w organizowaniu imprez masowych, Logistyka, nr 2/2012. Daniel Przastek, Polityka kulturalna w Polsce (i na świecie), Studia BAS, nr 2/2016. Paulina Ratkowska, O festiwalu w kontekście turystyki kulturowej, czyli turystyka eventowa raz jeszcze, Turystyka Kulturowa nr 6/2010. Tomasz Szlendak, Krzysztof Olechnicki. Nowe praktyki kulturowe Polaków, PWN, Warszawa 2017. Zygmunt Waśkowski, Wykorzystanie koncepcji marketingu doświadczeń w tworzeniu wartości dodanej na rynku imprez masowych, Studia i Prace WNEiZ US nr 43/2 2016. Patrycjusz Zarębski, Agnieszka Kurdyś-Kujawska, W poszukiwaniu wartości pozaekonomicznych eventów i festiwali: ujęcie teoretyczne, Turystyka Kultura nr 1/2020. Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów Projektów Edukacji Kulturalnej, Fundacja Stocznia. Polityka kulturalna Miasta Białystok na lata 2018-2022 plus Wpływ lubelskich festiwali plenerowych na rozwój gospodarczy i społeczny miasta. Raport końcowy z badania, Warsztaty Kultury, Lublin 2017. Literatura uzupełniająca: Shaun Best, Lesuire studies. Themes and perspectives, Sage, London 2010. Ian R. Lamond, Louise Platt (red.), Critical Event studies. Approaches to research, Palgrave Macmillan, London 2016. Armin Mikos von Rohrscheidt, Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, KulTour, Poznań 2016. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: KA6_WG2 absolwent zna klasyczne i współczesne dokonania, w ośrodkach i szkołach badawczych studiów kulturoznawczych w zakresie event studies KA6_WK5 absolwent zna zasady działania instytucji kultury oraz orientuje się we współczesnym życiu kulturalnym, szczególnie w zakresie organizacji "eventów" Umiejętności: KA6_UW4 absolwent umie rozpoznać różne wytwory kultury (ze szczególnym uwzględnieniem "eventów") oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych metod w celu określenia ich znaczeń i ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych KA6_UW5 absolwent umie stworzyć i zaprezentować proste opracowania krytyczne z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT) KA6_UK1 absolwent umie komunikować się z wykorzystaniem poznanej terminologii kulturoznawczej Kompetencje społeczne: KA6_KO2 absolwent jest gotowy organizowania pracy własnej i pracy zespołowej, ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy zakresie organizowania lub ewaluacji "eventów" |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: Obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w konwersatoriach (i odpowiednie przygotowanie do zajęć), przygotowanie referatu grupowego, pisemna praca zaliczeniowa (praca projektowa). Ocena będzie opierała się na systemie punktowym (20 p. do zdobycia, z czego 12 p. za esej, 4 p. za aktywność, 4 p. za referat grupowy). Skala ocen: 19-20 pkt = 5 17-18 pkt = 4+ 15-16 pkt = 4 13-14 pkt = 3+ 11-12 pkt = 3 0-10 pkt = 2 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Białous | |
Prowadzący grup: | Maciej Białous | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Do wyboru Rok studiów/semestr: Rok II, IV semestr Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Konwersatorium 30 godzin Metody dydaktyczne: dyskusja na podstawie literatury przedmiotu, materiałów audiowizualnych, ćwiczenia w grupach, referaty, konsultacje, praca projektowa Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy student 81 godzin, obejmujące: Udział w konwersatorium – 30 godzin Konsultacje - 8 godzin Przygotowanie do zajęć – 30 godzin Przygotowanie do zaliczenia kursu: 13 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela: 38 (1,4 ECTS) Liczba godzin niewymagających bezpośredniego udziału nauczyciela 43(1,6 ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Donald Getz, Event Studies. Theory, research and policy for planned events, Elsevier 2007. Aneta Ostaszewska, Czarne protesty. Doświadczenia społeczne jako podstawa communitas kobiet, Pedagogika społeczna, Nr 4/2017. Ewa Płaczek, Jakub W. Jaroszyński, Rola logistyki w organizowaniu imprez masowych, Logistyka, nr 2/2012. Daniel Przastek, Polityka kulturalna w Polsce (i na świecie), Studia BAS, nr 2/2016. Paulina Ratkowska, O festiwalu w kontekście turystyki kulturowej, czyli turystyka eventowa raz jeszcze, Turystyka Kulturowa nr 6/2010. Tomasz Szlendak, Krzysztof Olechnicki. Nowe praktyki kulturowe Polaków, PWN, Warszawa 2017. Zygmunt Waśkowski, Wykorzystanie koncepcji marketingu doświadczeń w tworzeniu wartości dodanej na rynku imprez masowych, Studia i Prace WNEiZ US nr 43/2 2016. Patrycjusz Zarębski, Agnieszka Kurdyś-Kujawska, W poszukiwaniu wartości pozaekonomicznych eventów i festiwali: ujęcie teoretyczne, Turystyka Kultura nr 1/2020. Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów Projektów Edukacji Kulturalnej, Fundacja Stocznia. Polityka kulturalna Miasta Białystok na lata 2018-2022 plus Wpływ lubelskich festiwali plenerowych na rozwój gospodarczy i społeczny miasta. Raport końcowy z badania, Warsztaty Kultury, Lublin 2017. Literatura uzupełniająca: Shaun Best, Lesuire studies. Themes and perspectives, Sage, London 2010. Ian R. Lamond, Louise Platt (red.), Critical Event studies. Approaches to research, Palgrave Macmillan, London 2016. Armin Mikos von Rohrscheidt, Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, KulTour, Poznań 2016. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.