Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia w badaniach marketingowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 430-KS1-2PBM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia w badaniach marketingowych
Jednostka: Instytut Studiów Kulturowych
Grupy: 3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe
Kulturoznawstwo 2 rok sem. zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Założenia (opisowo):

Założenia i cele przedmiotu:

Studenci są zaznajamiani z psychologicznymi mechanizmami leżącymi u podstaw oddziaływań marketingowych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Pełny opis:

Profil studiów ogólnoakademicki

Forma studiów stacjonarne

Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – obowiązkowy, Moduł 4, przedmioty specjalnościowe- Reklama i public relations

Dziedzina i dyscyplina nauki Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina - psychologia

Rok studiów/semestr rok drugi, semestr pierwszy

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć

wykład 15 godzin

Metody dydaktyczne wykład

Punkty ECTS 1

Bilans nakładu pracy studenta

Udział w wykładach: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 15 godz. (odpowiada 1pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20 godz. (odpowiada 0,8 pkt ECTS)

- o charakterze praktycznym – 20h (odpowiada 0,8 pkt ECTS)

Literatura:

Doliński, D. (2007). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.

Falkowski, A. (2003). Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. Gdańsk: GWP.

Falkowski, A. , Tyszka, T. (2001). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP

Maison, D., Noga – Bogomilski, A. (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP.

Maison, D. (2010). Jakościowe metody badan marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Efekty uczenia się:

1. Student zna klasyczne i współczesne dokonania psychologii w reklamie i marketingu ( KA6_WG2)

2. Student zna główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze (KA6_WK2)

3. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować

i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.) (KA6_UW1)

4. Student potrafi rozpoznać techniki marketingowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych

metod w celu określenia ich znaczeń i ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych (KA6_UW4).

5. Student potrafi komunikować się z wykorzystaniem poznanej terminologii z psychologii marketingu (KA6_UK1)

6. Student jest gotów do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy

i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego (KA6_KK1)

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie pisemne, test, zaliczenie po uzyskaniu 51% poprawnych odpowiedzi

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Niesiobędzka
Prowadzący grup: Małgorzata Niesiobędzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjne

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Założenia i cele przedmiotu:

Studenci są zaznajamiani z psychologicznymi aspektami badań marketingowych. Celem zajęć jest prezentacja celu, przedmiotu oraz rodzajów badań, a także szczegółowe omówienie kwestii metodologicznych.

Pełny opis:

ogólnoakademicki

Forma studiów stacjonarne

Rodzaj przedmiotu/status przedmiotu – obowiązkowy,

Moduł 4 przedmioty specjalnościowe- Marketing i public relations

Dziedzina i dyscyplina nauki

Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina - psychologia

Rok studiów/semestr

rok drugi, semestr pierwszy

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć

wykład 15 godzin<

Metody dydaktyczne wykład

Punkty ECTS 1

Bilans nakładu pracy studenta

Udział w wykładach: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim:15 godz. (odpowiada 1pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 15h (odpowiada 0,8 pkt ECTS)

- o charakterze praktycznym – 14h (odpowiada 0,8 pkt ECTS)

Literatura:

Doliński, D. (2007). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.

Falkowski, A. (2003). Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. Gdańsk: GWP.

Falkowski, A. , Tyszka, T. (2001). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP

Falkowski A., Zaleśkiewicz T. Psychologia poznawcza w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Maison, D., Noga – Bogomilski, A. (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP.

Maison, D. (2010). Jakościowe metody badan marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)