Psychologia w badaniach marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 430-KS1-2PBM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia w badaniach marketingowych |
Jednostka: | Instytut Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe Kulturoznawstwo 2 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Założenia i cele przedmiotu: Studenci są zaznajamiani z psychologicznymi mechanizmami leżącymi u podstaw oddziaływań marketingowych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – obowiązkowy, Moduł 4, przedmioty specjalnościowe- Reklama i public relations Dziedzina i dyscyplina nauki Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina - psychologia Rok studiów/semestr rok drugi, semestr pierwszy Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład 15 godzin Metody dydaktyczne wykład Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta Udział w wykładach: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 15 godz. (odpowiada 1pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20 godz. (odpowiada 0,8 pkt ECTS) - o charakterze praktycznym – 20h (odpowiada 0,8 pkt ECTS) |
Literatura: |
Doliński, D. (2007). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP. Falkowski, A. (2003). Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. Gdańsk: GWP. Falkowski, A. , Tyszka, T. (2001). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP Maison, D., Noga – Bogomilski, A. (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP. Maison, D. (2010). Jakościowe metody badan marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna klasyczne i współczesne dokonania psychologii w reklamie i marketingu ( KA6_WG2) 2. Student zna główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze (KA6_WK2) 3. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.) (KA6_UW1) 4. Student potrafi rozpoznać techniki marketingowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych metod w celu określenia ich znaczeń i ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych (KA6_UW4). 5. Student potrafi komunikować się z wykorzystaniem poznanej terminologii z psychologii marketingu (KA6_UK1) 6. Student jest gotów do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego (KA6_KK1) |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie pisemne, test, zaliczenie po uzyskaniu 51% poprawnych odpowiedzi |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Niesiobędzka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Niesiobędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Studenci są zaznajamiani z psychologicznymi aspektami badań marketingowych. Celem zajęć jest prezentacja celu, przedmiotu oraz rodzajów badań, a także szczegółowe omówienie kwestii metodologicznych. |
|
Pełny opis: |
ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu/status przedmiotu – obowiązkowy, Moduł 4 przedmioty specjalnościowe- Marketing i public relations Dziedzina i dyscyplina nauki Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina - psychologia Rok studiów/semestr rok drugi, semestr pierwszy Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład 15 godzin< Metody dydaktyczne wykład Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta Udział w wykładach: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim:15 godz. (odpowiada 1pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 15h (odpowiada 0,8 pkt ECTS) - o charakterze praktycznym – 14h (odpowiada 0,8 pkt ECTS) |
|
Literatura: |
Doliński, D. (2007). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP. Falkowski, A. (2003). Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. Gdańsk: GWP. Falkowski, A. , Tyszka, T. (2001). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP Falkowski A., Zaleśkiewicz T. Psychologia poznawcza w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo PWN. Maison, D., Noga – Bogomilski, A. (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP. Maison, D. (2010). Jakościowe metody badan marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.