Reklama i public relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 430-KS1-2RPR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Reklama i public relations |
Jednostka: | Instytut Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe Kulturoznawstwo 2 rok sem. letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Przed rozpoczęciem nauki przedmiotu student powinien posiadać opanowaną podstawową wiedzę teoretyczną na temat podstaw marketingu, w tym: reklamy i public relations. W szczególności wskazana jest opanowana wiedza w zakresie: celowości działań reklamowych, komunikatu PR, kreowania wizerunku i marki, grup docelowych publiczności oraz rodzaju, specyfiki i wyboru mediów pod kątem akcji reklamowych i PR. Niezbędne jest również opanowanie podstawowej wiedzy na temat komunikacji społecznej oraz języka stosowanego w mediach. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest utrwalenie i pogłębienie wiedzy w dziedzinach komunikacji społecznej, w szczególności w zakresie reklamy i public relations. Treść przedmiotu obejmuje dziedziny, które mogą zostać wykorzystane podczas analizowania, prowadzenia i monitorowania realnych działań w zakresie reklamy i public relations. |
Pełny opis: |
1.profil studiów: ogólnoakademicki 2.forma studiów: stacjonarne 3.rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł 4 4.Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk o poznaniu i komunikacji społecznej 5.rok / semestr studiów: II r. I st, semestr 4 6.wymagania wstępne: Podstawy marketingu, Podstawy reklamy i public relations 7.liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 h ćwiczeń +15 h wykładów 8.metody dydaktyczne: wykład, dyskusja z wykorzystaniem różnych źródeł wiedzy, prezentacja i analizy przypadków, prezentacje tematyczne studentów. Punkty ECTS 2 Bilans nakładu pracy studenta: - wykład 15 godz. - ćwiczenia 15 godz. - przygotowanie się do ćwiczeń - 5 godz. - studiowanie literatury - 5 godz. - udział w konsultacjach - 2 godz. - przygotowanie do egzaminu - 8 godz. - egzamin - 1 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 50 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 33; punkty ECTS 1,32 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 7; punkty ECTS 0,28 |
Literatura: |
Literatura podstawowa • Olędzki J. (red.), Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2010 • Budzyński W., Public relations, strategia i nowe kierunki kształtowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008 • Rozwadowska B., Public relations Teoria Praktyka Perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2009 • Murdoch. A., Język public relations. Jak promować firmę, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2000 • Adamczyk G., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010 • Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2013 • Benedikt A., Komunikacja wizerunkowa w reklamie, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2015 Literatura uzupełniająca • Olędzki J., Public relations we współczesnym świecie: między służbą organizacji i społeczeństwu, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2011 • Budzyński W Public relations Strategia i nowe techniki kształtowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008 • Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie public relations, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2012 • Szyfter J.P., Public relations w Internecie, Wydawnictwo ONE Press, Gliwice 2005 • Nowacki R., Reklama, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006 |
Efekty uczenia się: |
KA6_WK2 Student zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze KA6_WK4 Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego KA6_UW3 Student posiada umiejętność sformułowania problemu badawczego w zakresie reklamy i public relations, przeprowadzenia analizy marketingowej KA6_UK4 Student nabywa umiejętności dotyczące wystąpień publicznych na forum grupy, wykorzystując formę prezentacji multimedialnej KA6_UK2 Student jest w stanie formułować opinie krytyczne w zakresie reklamy i public relations, na podstawie wiedzy naukowej i własnego doświadczenia, które stanowią kreatywne rozwiązanie zdiagnozowanych problemów badawczych KA6_KK3 Student jest gotów do krytycznego uczestniczenia w życiu kulturalnym, korzystając z jego różnych form i różnych mediów w oparciu o znajomość aktualnych wydarzeń i zjawisk społecznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: Egzamin pisemny w formie opisowej z udzieleniem odpowiedzi na trzy wybrane pytania z zakresu obejmującego całość materiału przedmiotu. Egzamin jest zdany pod warunkiem uzyskania min. 51% punktów w skali oceny 0-100%. Ćwiczenia - 40% oceny stanowi aktywność i zaangażowanie podczas ćwiczeń. 60% ogólnej noty jest wynikiem oceny zrealizowanych i zaprezentowanych prac grupowych. Nieobecności na ćwiczeniach: - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na ćwiczeniach (4 godz. dydaktyczne); nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach (w przypadku 30h ćwiczeń lub jedna w przypadku 15 h ćwiczeń); |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Kondej | |
Prowadzący grup: | Andrzej Kondej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
1.profil studiów: ogólnoakademicki 2.forma studiów: stacjonarne 3.rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł 4 4.Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk o poznaniu i komunikacji społecznej 5.rok / semestr studiów: II r. I st, semestr 4 6.wymagania wstępne: Podstawy marketingu, Podstawy reklamy i public relations 7.liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 h ćwiczeń +15 h wykładów 8.metody dydaktyczne: wykład, dyskusja z wykorzystaniem różnych źródeł wiedzy, prezentacja i analizy przypadków, prezentacje tematyczne studentów. Punkty ECTS 2 Bilans nakładu pracy studenta: - wykład 15 godz. - ćwiczenia 15 godz. - przygotowanie się do ćwiczeń - 5 godz. - studiowanie literatury - 5 godz. - udział w konsultacjach - 2 godz. - przygotowanie do egzaminu - 8 godz. - egzamin - 1 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 50 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 33; punkty ECTS 1,32 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 7; punkty ECTS 0,28 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa • Olędzki J. (red.), Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2010 • Budzyński W., Public relations, strategia i nowe kierunki kształtowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008 • Rozwadowska B., Public relations Teoria Praktyka Perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2009 • Murdoch. A., Język public relations. Jak promować firmę, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2000 • Adamczyk G., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010 • Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2013 • Benedikt A., Komunikacja wizerunkowa w reklamie, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2015 Literatura uzupełniająca • Olędzki J., Public relations we współczesnym świecie: między służbą organizacji i społeczeństwu, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2011 • Budzyński W Public relations Strategia i nowe techniki kształtowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008 • Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie public relations, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2012 • Szyfter J.P., Public relations w Internecie, Wydawnictwo ONE Press, Gliwice 2005 • Nowacki R., Reklama, Wydawnictwo Difin, Wa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.