Seminarium warsztatowe - public relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 430-KS1-2SWP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium warsztatowe - public relations |
Jednostka: | Instytut Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe Kulturoznawstwo 2 rok sem. letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Przed rozpoczęciem nauki przedmiotu student powinien posiadać opanowaną wiedzę teoretyczną na temat public relations, w szczególności w zakresie: komunikatu PR, kreowania wizerunku i marki, grup docelowych publiczności i rodzaju mediów. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest utrwalenie i wzbogacenie wiedzy w dziedzinie public relations, w tym w zakresie wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktycznych działaniach. W szczególności chodzi o identyfikację i analizę realnych wyróżniających się przedsięwzięć w tej dziedzinie prowadzonych przez instytucje i podmioty komercyjne. Studenci powinni też opanować kompetencje w zakresie samodzielnego planowania i realizacji akcji PR i monitorowania ich efektów. W końcowym efekcie, powinni być przygotowani do prowadzenia realnych skutecznych działań w tej dziedzinie podczas późniejszej aktywności zawodowej. |
Pełny opis: |
1.profil studiów: ogólnoakademicki 2.forma studiów: stacjonarne 3.rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł 4 4.Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk o poznaniu i komunikacji społecznej 5.rok / semestr studiów: II r. I st, semestr 4 6.wymagania wstępne: Podstawy marketingu, Podstawy reklamy i public relations 7.liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin laboratorium 8.metody dydaktyczne: dyskusja z wykorzystaniem różnych źródeł wiedzy, prezentacja i analizy przypadków, opracowanie i prezentacje tematyczne studentów. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta : - laboratorium 30 godz. - realizacja własnych projektów ćwiczeniowych - 18 godz. - udział w konsultacjach - 2 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 50 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 32; punkty ECTS 1,28 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 48; punkty ECTS 1,92 |
Literatura: |
Literatura podstawowa • Olędzki J. (red.) Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2010 • Budzyński W., Public relations, strategia i nowe kierunki kształtowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008 • Rozwadowska B., Public relations Teoria Praktyka Perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2009 • Murdoch.A., Język public relations. Jak promować firmę, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2000 Literatura uzupełniająca • Olędzki J., Public relations we współczesnym świecie: między służbą organizacji i społeczeństwu, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2011 • Budzyński W., Public relations Strategia i nowe techniki kształtowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008 • Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie public relations, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2012 • Szyfter J.P., Public relations w Internecie, Wydawnictwo ONE Press, Gliwice 2005 |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG3 Student zna i rozumie podstawową terminologię kulturoznawczą i antropologiczną w języku polskim i w wybranym języku obcym KA6_UW3 Student posiada umiejętność sformułowania problemu badawczego w zakresie public relations, przeprowadzenia analizy marketingowej KA6_UK4 Student nabywa umiejętności dotyczące wystąpień publicznych na forum grupy, wykorzystując formę prezentacji multimedialnej KA6_UW5 Student jest w stanie stworzyć koncepcję i program działań w zakresie public relations, które stanowią kreatywne rozwiązanie zdiagnozowanych problemów badawczych KA6_KK1 Student jest gotów do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju zawodowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Łączna ocena ze zrealizowanych ćwiczeń indywidualnych i grupowych oraz aktywności podczas zajęć Nieobecności na ćwiczeniach: - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na ćwiczeniach (4 godz. dydaktyczne); nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Kondej | |
Prowadzący grup: | Andrzej Kondej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Literatura: |
Literatura uzupełniająca • Olędzki J., Public relations we współczesnym świecie: między służbą organizacji i społeczeństwu, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2011 • Budzyński W., Public relations Strategia i nowe techniki kształtowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008 • Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie public relations, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2012 • Szyfter J.P., Public relations w Internecie, Wydawnictwo ONE Press, Gliwice 2005 |
|
Uwagi: |
W semestrze letnim 2021/2022 zajęcia do dn.03.04.2022 są prowadzone w systemie zdalnym na platformie eduportal.uwb.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.