Kultura indywidualizmu: życie społeczne a nowy duch kapitalizmu (fakultet)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-1KUI |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Kultura indywidualizmu: życie społeczne a nowy duch kapitalizmu (fakultet) |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem fakultetu jest refleksja nad problemem kultury indywidualizmu i jego współczesnymi reinterpretacjami. W ramach przedmiotu podjęta zostanie analiza tego, w jaki sposób elementy charakterystyczne dla postfordowskiej gospodarki (np. technologia, kreatywność, samorealizacja) kształtują organizację życia jednostki i przekształcają kolejne sfery życia w obiekt zarządzania i twórczej troski o siebie (m.in. ciało, podmiotowość, emocje). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem fakultetu jest refleksja nad problemem kultury indywidualizmu i jego współczesnymi reinterpretacjami. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Kod przedmiotu: 440-SS2-1KUI Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Rok studiów /semestr I rok studiów drugiego stopnia; semestr zimowy Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk socjologicznych Wymagania wstępne - brak Przedmiot realizowany w formie ćwiczeń (30 godzin) Bilans nakładu pracy studenta: 30 godzin - obecność na ćwiczeniach; 13 godzin - udział w konsultacjach; 2 godz. udział w zaliczeniu 30 godzin - przygotowanie do ćwiczeń i zaliczenia Razem : 75 godzin = 3 ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 45 godzin, co odpowiada 1,8 ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 godzin, co odpowiada 1,2 ECTS |
Literatura: |
L. Boltanski, È. Chiapello, Nowy Duch Kapitalizmu, „Kronos” 2015, nr 2 (33). N. Klein, No logo, Warszawa 2004. J. Heath, A. Potter, Bunt na sprzedaż.Dlaczego kultury nie da się zagłuszyć, Warszawa 2010. B-C. Han, Społeczeństwo zmęczenia, „Krytyka Polityczna” 2017, nr 45. M. Foucault, Narodziny biopolityki, Warszawa 2011. I. Lorey, State of Insecurity. Government of the precarious, London 2015. T. Luckmann, Niewidzialna religia, Kraków 2006. A. Hochschild, Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć, Warszawa 2009. A. Giddens, Przemiany intymności : seksualność, miłość i erotyzm we współczesnych społeczeństwach, Warszawa 2006. Z. Bauman i in., Zarządzanie w płynnej nowoczesności, Warszawa 2017. |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG1 potrafi samodzielnie definiować terminy socjologiczne dotyczące problematyki kultury indywidualizmu KA7_WG2 ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej, która służy opisowi kultury indywidualizmu KA7_WG3 ma pogłębioną wiedzę na temat relacji socjologii do innych nauk społecznych, które służą analizie kultury indywidualizmu. KA7_UW7 potrafi formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy problemów kultury indywidualizmu KA7_KK4 jest otwarty na wykorzystanie wiedzy z innych dyscyplin naukowych w rozstrzyganiu problemów społecznych typowych dla kultury indywidualizmu |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena aktywności na zajęciach, dyskusja, konsultacje, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.