Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczne możliwości wykorzystania danych uzyskanych w podlaskich instytucjach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 440-SS2-1PWD
Kod Erasmus / ISCED: 14.251 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyczne możliwości wykorzystania danych uzyskanych w podlaskich instytucjach
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: 2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Celem zajęć jest ukazaniu praktycznego wykorzystania danych zastanych z podlaskich instytucji. Uczestnicy zajęć opierając się na dostępnych materiałach oraz wykorzystując techniki badawcze służące analizie danych zastanych przedstawią projekt badawczy oraz napisaną na jego podstawie pracę pisemną.

Literatura:

i) Połeć W., O zasadach pisania prac naukowych, [w:] Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, red. M. Makowska, Warszawa 2013, s. 55-79.

i) Mazurkiewicz J., Mikołajczyk M., Nyckowska D., Przykład badania desk research. Mama w pracy. Sytuacja matek na rynku pracy, [w:] Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, red. M. Makowska, Warszawa 2013, s. 104-126.

i) Jagnicki K., Wiśniewska M., Nowakowski T., Przykład ilościowej analizy treści. Analiza ofert pracy zamieszczonych na portalu gumtree.pl, [w:] Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, red. M. Makowska, Warszawa 2013, s. 148-160.

i) Sadurska-Duffy E., Przykład jakościowej analizy treści. Wizerunek Polaka – imigranta zarobkowego w prasie brytyjskiej w latach 2004-2006, [w:] Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, red. M. Makowska, Warszawa 2013, s. 161-194.

i) Mikucka M., Przykład statystycznej analizy danych zastanych. Szczęście gospodyń domowych, kobiet bezrobotnych i emerytek w Europie, [w:] Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, red. M. Makowska, Warszawa 2013, s. 229-248.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność na zajęciach, praca pisemna.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)