Stosunek do zdrowia- analiza danych zastanych.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-1SAN1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Stosunek do zdrowia- analiza danych zastanych. |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką postaw wobec zdrowia i pro-zdrowotnego stylu życia. Podczas zajęć studenci analizować będą dane sondażowe dotyczące tej kwestii z badania Europejski Sondaż Społeczny. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy Język prowadzenia przedmiotu: język polski Dziedzina prowadzenia przedmiotu: Nauki społeczne, socjologia Rok studiów: rok II, semestr I Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń, 30 godzin wykładów. Metody dydaktyczne: Dyskusja w czasie zajęć, praca indywidualna i w grupie, prace domowe Punkty ECTS:5 Bilans nakładu pracy studenta Udział w zajęciach: 16 Udział w konsultacjach 3 Przygotowanie merytoryczne do ćwiczeń: 30 Praca domowa: 10 Przygotowanie do egzaminu: 6 Razem 65 godzin |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy Język prowadzenia przedmiotu: język polski Dziedzina prowadzenia przedmiotu: Nauki społeczne, socjologia Rok studiów: rok II, semestr I Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia Wymagania wstępne: Brak Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy Język prowadzenia przedmiotu: język polski Dziedzina prowadzenia przedmiotu: Nauki społeczne, socjologia Rok studiów: rok II, semestr I Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń, 30 godzin wykładów. Metody dydaktyczne: Dyskusja w czasie zajęć, praca indywidualna i w grupie, prace domowe Punkty ECTS:3 Bilans nakładu pracy studenta Udział w zajęciach: 16 Udział w konsultacjach 3 Przygotowanie merytoryczne do ćwiczeń: 35 Praca domowa: 15 Przygotowanie do egzaminu: 7 Udział w zaliczeniu: 1 Razem 77 godzin= punkty ECTS Wskaźniki ilościowe - liczba godzin i odpowiadająca im liczba punktów ECTS: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godzin, odpowiada 1 0,76 ECTS nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela godzin 57, odpowiada 2,1 ECTS Podczas zajęć studenci będą analizować dane sondażowe ESS dotyczące stosunku do zdrowia oraz stylu życia. Analizy dotyczyć będą różnego rodzaju postaw i zachowań pro-zdrowotnych: ilości spożywanych owoców i warzyw, używek oraz uprawnia sportu. Zachowania te będą skorelowane z czynnikami socjo-demograficznymi. |
Literatura: |
Landau S., 2004, A Handbook of Statistical Analyses using SPSS (dostępny online). Kossakowska B., Bedyńska S., Wprowadzenie do danych i podstawy pracy z programem IBM SPSS Statistic; Predictive Solution. Górniak J., Wachnicki J., Pierwsze kroki w analizie danych SPSS for Windows; Predictive Solution. SPSS manual: https://www.spss-tutorials.com/basics/ |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG6 zna i opisuje podstawowe pojęcia i teorie dotyczące socjologii kultury KP6_WG8 ma podstawową wiedzę dotyczącą procesów grupowych KP6_WG12 posiada wiedzę na temat teorii działania zbiorowego i ruchów społecznych KP6_WG14 rozumie specyfikę badań ilościowych i jakościowych w aspekcie teoretycznym i praktycznym KP6_WG15 potrafi scharakteryzować poszczególne techniki zbierania danych oraz metody ich analizy KP6_WG16 zna podstawowe elementy procesu badawczego KP6_UW3 umie samodzielnie analizować zmiany społeczne, zauważa ich społeczne konsekwencje KP6_UW4 potrafi samodzielnie stawiać hipotezy badawcze i podejmuje pierwsze próby ich weryfikacji KP6_UW10 potrafi zgromadzić/ pozyskać dane konieczne do analizy zjawisk i procesów społecznych KP6_KK3 wykazuje zdolność do krytycznego myślenia, ma świadomość konieczności wykazania się naukową rzetelnością oraz umiejętnością poprawnego argumentowania w sytuacji sporu naukowego lub światopoglądowego KP6_KR1 jest świadomy problemów etycznych związanych z przeprowadzaniem badań socjologicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Podczas zaliczenia końcowego sprawdzana będzie wiedza studentów z zakresu analizy danych sondażowych. Studenci otrzymają zadania do rozwiązania w oparciu o przygotowany zbiór danych sondażowych. Zadaniem studentów jest rozwiązania zadań i podanie odpowiedzi. Studenci będą mieli do rozwiązania 5 zadań. Do zaliczenia przedmiotu uprawnia poprawnie rozwiązanie 3 z nich. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.