Stosunek do zmian klimatycznych-analiza danych zastanych.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-1STA1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Stosunek do zmian klimatycznych-analiza danych zastanych. |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z analizą danych sondażowych. Zajęcia poświęcone będą zagadnieniom związanych ze zmianami klimatycznymi. Podczas kursu studenci analizować będą dane z badania Europejski Sondaż Społeczny. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są analizie danych dotyczących zmian klimatycznych. Uczestnicy będą posługiwać się danymi pochodzącymi z Europejskiego Sondażu Społecznego. Analizy prowadzone będą w programie SPSS. |
Pełny opis: |
profil studiów - ogólnoakademicki forma studiów - stacjonarne rodzaj przedmiotu – do wyboru język prowadzenia przedmiotu - polski dziedzina i dyscyplina nauki - nauki socjologiczne, socjologia rok studiów/semestr -studia II st. rok I/sem. II wymagania wstępne - brak liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 16 godz. laboratorium metody dydaktyczne - konsultacje, zadania praktyczne, dyskusja, zaliczenie forma zaliczenia przedmiotu - zaliczenie na ocenę liczba punktów ECTS - 3 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w laboratorium – 16 godzin, -udział w konsultacjach – 7 godzin, Praca własna studenta: -przygotowanie do zajęć 30 godziny -przygotowanie do zaliczenia 20 godzin -udział w zaliczeniu 2 godziny Razem 52 godziny Razem 75 godz. co odpowiada 3 pkt ECTS • Wskaźniki ilościowe –nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 52 godziny, co odpowiada 1,1 pkt. ECTS |
Literatura: |
Landau S., 2004, A Handbook of Statistical Analyses using SPSS (dostępny online). Kossakowska B., Bedyńska S., Wprowadzenie do danych i podstawy pracy z programem IBM SPSS Statistic; Predictive Solution. Górniak J., Wachnicki J., Pierwsze kroki w analizie danych SPSS for Windows; Predictive Solution. SPSS manual: https://www.spss-tutorials.com/basics/ |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG1 ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej i potrafi samodzielnie definiować terminy socjologiczne KP7_WG2 ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej KP7_WG17 ma rozszerzoną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod badawczych i technik zbierania danych, zna ich ograniczenia KP7_UW3 potrafi dokonać krytycznej oceny danych. KP7_UW7 potrafi formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy KP7_KK3 potrafi krytycznie wykorzystywać źródła wiedzy |
Metody i kryteria oceniania: |
Podczas zaliczenia końcowego sprawdzana będzie wiedza studentów z zakresu analizy danych sondażowych. Studenci otrzymają zadania do rozwiązania w oparciu o przygotowany zbiór danych sondażowych. Zadaniem studentów jest rozwiązania zadań i podanie odpowiedzi. Studenci będą mieli do rozwiązania 5 zadań. Do zaliczenia przedmiotu uprawnia poprawnie rozwiązanie 3 z nich. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Zawistowska-Sadowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Zawistowska-Sadowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Zawistowska-Sadowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Zawistowska-Sadowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.