Komunikacja marketingowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-2KMA |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.252
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja marketingowa |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty specjalnościowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest dostarczenie podstawowej wiedzy z zakresu komunikacji marketingowej, ukazanie oraz trenowanie przez studentów praktycznych możliwości jej zastosowania na studiach przypadku (case studies). Na zajęciach przewidziane jest podejmowanie przez uczestników krytycznej dyskusji na temat zasadności poszczególnych rozwiązań dotyczących analizowanych przez nich studiów przypadku, co istotne jest zwłaszcza w warunkach nasycenia rynku, rosnących oczekiwań potencjalnych nabywców, a zarazem ograniczeń w zakresie możliwości nabywczych związanych z sytuacją kryzysową i zmiany preferencji konsumpcyjnych, co sprawia, że doprowadzenie do sprzedaży towarów i usług staje się coraz większym wyzwaniem. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Przedmiot dotyczy komunikacji marketingowej rozumianej nie tylko jako procesy przekazywania przez firmę informacji dotyczącej produktów/usług innym podmiotom, zwłaszcza potencjalnym nabywcom, ale też dwustronnych (lub wielostronnych) procesów komunikowania się z nimi w tym zakresie. Podczas trwania semestru studenci przygotowują projekty (case studies) zgodnie z otrzymanymi wytycznymi. Zaliczenie projektów stanowi podstawę uzyskania oceny końcowej z przedmiotu. |
Pełny opis: |
Przedmiot dotyczy komunikacji marketingowej rozumianej nie tylko jako procesy przekazywania przez firmę informacji dotyczącej produktów/usług innym podmiotom, zwłaszcza potencjalnym nabywcom, ale też dwustronnych (lub wielostronnych) procesów komunikowania się z nimi w tym zakresie. Podczas trwania semestru studenci przygotowują projekty (case studies) zgodnie z otrzymanymi wytycznymi. Zaliczenie projektów stanowi podstawę uzyskania oceny końcowej z przedmiotu. Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu (Erasmus) 14.252 Kod ISCED 0314 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu przedmiot specjalnościowy Rok studiów i semestr: II rok studiów, semestr zimowy Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk socjologicznych Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin zajęć prowadzonych w formie warsztatowej Metody dydaktyczne: warsztaty Punkty ECTS: 2 punkty ECTS Bilans nakładu pracy studenta: Udział w konwersatorium – 30 godz. Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektów– 20 godz. Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia – 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS |
Literatura: |
Ludi Koekemoer (red.), 2004, Marketing Communications, Juta &Co Ltd. John Egan, 2007, Marketing Communications, Thomson Learning. Philip J. Kitchen, 1999, Marketing Communications: Principles and Practice, Thomson Learning. Paul Smith, Chris Berry, Alan Pulford, 2002, Strategic Marketing Communications: New Ways to Build and Integrate Communications, Kogan Page. |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG20 ma rozszerzoną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod komunikacji marketingowej i ich ograniczeń KA7_WK9 ma wiedzę na temat zasad funkcjonowania nadawców i odbiorców komunikacji marketingowej KA7_UO2 potrafi przygotować prezentację swojego projektu, również multimedialną KA7_KO2 Jest otwarty na pracę w zespole i parach, podczas pracy zespołowej potrafi sprawnie wejść zarówno w rolę nadawcy, jak i odbiorcy komunikatu marketingowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę Zasady dopuszczenia do zaliczenia: systematyczne uczestnictwo w zajęciach i realizowanie bieżących zadań. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze, z koniecznością nadrobienia materiału i wywiązania się z bieżących zadań na kolejne zajęcia. Metoda zaliczenia przedmiotu: projekty indywidualne i grupowe według następujących kryteriów: Ocena bdb. – zaliczenie trzech projektów (studiów przypadku) podczas trwania semestru Ocena db. – zaliczenie dwóch projektów (studiów przypadku) trwania semestru Ocena dst. – zaliczenie jednego projektu (studium przypadku) podczas trwania semestru |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.