Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja marketingowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 440-SS2-2KMA
Kod Erasmus / ISCED: 14.252 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja marketingowa
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: 2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty specjalnościowe
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjne

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest dostarczenie podstawowej wiedzy z zakresu komunikacji marketingowej, ukazanie oraz trenowanie przez studentów praktycznych możliwości jej zastosowania na studiach przypadku (case studies). Na zajęciach przewidziane jest podejmowanie przez uczestników krytycznej dyskusji na temat zasadności poszczególnych rozwiązań dotyczących analizowanych przez nich studiów przypadku, co istotne jest zwłaszcza w warunkach nasycenia rynku, rosnących oczekiwań potencjalnych nabywców, a zarazem ograniczeń w zakresie możliwości nabywczych związanych z sytuacją kryzysową i zmiany preferencji konsumpcyjnych, co sprawia, że doprowadzenie do sprzedaży towarów i usług staje się coraz większym wyzwaniem.


Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Przedmiot dotyczy komunikacji marketingowej rozumianej nie tylko jako procesy przekazywania przez firmę informacji dotyczącej produktów/usług innym podmiotom, zwłaszcza potencjalnym nabywcom, ale też dwustronnych (lub wielostronnych) procesów komunikowania się z nimi w tym zakresie. Podczas trwania semestru studenci przygotowują projekty (case studies) zgodnie z otrzymanymi wytycznymi. Zaliczenie projektów stanowi podstawę uzyskania oceny końcowej z przedmiotu.

Pełny opis:

Przedmiot dotyczy komunikacji marketingowej rozumianej nie tylko jako procesy przekazywania przez firmę informacji dotyczącej produktów/usług innym podmiotom, zwłaszcza potencjalnym nabywcom, ale też dwustronnych (lub wielostronnych) procesów komunikowania się z nimi w tym zakresie. Podczas trwania semestru studenci przygotowują projekty (case studies) zgodnie z otrzymanymi wytycznymi. Zaliczenie projektów stanowi podstawę uzyskania oceny końcowej z przedmiotu.

Profil studiów ogólnoakademicki

Forma studiów stacjonarne

Kod przedmiotu (Erasmus) 14.252

Kod ISCED 0314

Język przedmiotu język polski

Rodzaj przedmiotu przedmiot specjalnościowy

Rok studiów i semestr: II rok studiów, semestr zimowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk socjologicznych

Wymagania wstępne - brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin zajęć prowadzonych w formie warsztatowej

Metody dydaktyczne: warsztaty

Punkty ECTS: 2 punkty ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w konwersatorium – 30 godz.

Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektów– 20 godz.

Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia – 50 godz.

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS

Literatura:

Ludi Koekemoer (red.), 2004, Marketing Communications, Juta &Co Ltd.

John Egan, 2007, Marketing Communications, Thomson Learning.

 Philip J. Kitchen, 1999, Marketing Communications: Principles and Practice, Thomson Learning.

Paul Smith, Chris Berry, Alan Pulford, 2002, Strategic Marketing Communications: New Ways to Build and Integrate Communications, Kogan Page.

Efekty uczenia się:

KA7_WG20 ma rozszerzoną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod komunikacji marketingowej i ich ograniczeń

KA7_WK9 ma wiedzę na temat zasad funkcjonowania nadawców i odbiorców komunikacji marketingowej

KA7_UO2 potrafi przygotować prezentację swojego projektu, również multimedialną

KA7_KO2 Jest otwarty na pracę w zespole i parach, podczas pracy zespołowej potrafi sprawnie wejść zarówno w rolę nadawcy, jak i odbiorcy komunikatu marketingowego

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę

Zasady dopuszczenia do zaliczenia: systematyczne uczestnictwo w zajęciach i realizowanie bieżących zadań. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze, z koniecznością nadrobienia materiału i wywiązania się z bieżących zadań na kolejne zajęcia.

Metoda zaliczenia przedmiotu: projekty indywidualne i grupowe według następujących kryteriów:

Ocena bdb. – zaliczenie trzech projektów (studiów przypadku) podczas trwania semestru

Ocena db. – zaliczenie dwóch projektów (studiów przypadku) trwania semestru

Ocena dst. – zaliczenie jednego projektu (studium przypadku) podczas trwania semestru

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)