Komunikacja międzykulturowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-2KOM |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.252
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja międzykulturowa |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty specjalnościowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Idea tego przedmiotu wiąże się z usytuowaniem Instytutu Socjologii na Podlasiu, w obszarze zróżnicowanym kulturowo. Zakładamy, że studenci mają pewne kompetencje z zakresu komunikacji międzykulturowej, które można rozwijać i doskonalić. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentek/ Studentów z podstawami komunikacji międzykulturowej zarówno teoretycznie, jak i praktycznie. Komunikacja międzykulturowa jest współcześnie niezmiernie istotną wiedzą, przekładającą się na kompetencje i umiejętności wymagane w zróżnicowanym środowisku zawodowym, a także w warunkach życia codziennego. |
Pełny opis: |
• Profil studiów - ogólnoakademicki • Forma studiów–stacjonarne • Rodzaj przedmiotu–obowiązkowy • Dziedzina i dyscyplina nauki –nauki socjologiczne, socjologia • Rok studiów/semestr–rok 2/sem. 3. • Wymagania wstępne–brak • Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć–30 godzin ćwiczeń • Metody dydaktyczne –ćwiczenia ( praca w małych grupach, analiza case study, ocena aktywności na zajęciach, okresowe krótkie sprawdziany i/lub krótkie pisemne prace domowe) konsultacje • Punkty ECTS – 4 • Bilans nakładu pracy studenta –udział w wykładach i ćwiczeniach - 30 godzin, udział w konsultacjach - 8 godzina, przygotowanie do ćwiczeń – 30, godzin, przygotowanie projektu na zaliczenie (case study, analiza danych zastanych)- 20 godzin, przygotowanie do zaliczenia–20 , co odpowiada 4 pkt. ECTS • Wskaźniki ilościowe –nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 40 godzin oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 68 godzin. |
Literatura: |
Hofstede G.(2000) Kultury organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa 2000; Boski P. (2010) Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. (rozdz. 2, 3, 6, 10, 12, 14); Sadowski A. (2019). Socjologia wielokuturowości, Nomos, Kraków; Huntington S., Harrison L. (2002) Kultura ma znaczenie, Antropos, Kraków |
Efekty uczenia się: |
KA7_WK6 Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu zróżnicowania narodowo-etnicznego współczesnego świata zarówno w wymiarze globalnym, jak i lokalnym KA7_UW2 Potrafi dokonać analizy różnorodnych struktur społecznych z wykorzystaniem interdyscyplinarnej terminologii w zakresie nauk społecznych, szczególnie w kontekście ich wpływu na komunikację międzykulturową KA7_UK1 Umie się krytyczne odnosić do konsekwencji zmian społecznych i kulturowych w kontekście ich wpływu na społeczności zróżnicowane kulturowo |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja wiedzy i kompetencji zostanie przeprowadzona poprzez projekty grupowe, które Studenci będą przygotowywać i prezentować w ramach zaliczenia przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.