Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty kreatywności

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 440-SS2-2WKR Kod Erasmus / ISCED: 14.252 / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo
Nazwa przedmiotu: Warsztaty kreatywności
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: 2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty specjalnościowe
Punkty ECTS i inne: 2.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Założenia (opisowo):

Przedmiot zwiększa kompetencje studentów w zakresie zdolności do tworzenia nowych, oryginalnych idei, koncepcji, pomysłów, rozwiązań itd., nowego czy innego niż schematyczne postrzegania i rozumienia zjawisk, tworzenia powiązań między nimi itd.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Na zajęciach analizowane są czynniki poznawcze, osobowościowe i środowiskowe kreatywności.

Pełny opis:

Przedmiot zwiększa kompetencje studentów w zakresie zdolności do tworzenia nowych, oryginalnych idei, koncepcji, pomysłów, rozwiązań itd., nowego czy innego niż schematyczne postrzegania i rozumienia zjawisk, tworzenia powiązań między nimi itd. Warsztaty pomagają radzić sobie z przeszkodami kreatywności, takimi jak rutyna i „funkcjonowanie na autopilocie”, wymóg posłuszeństwa, przestrzegania hierarchii i oczekiwania nie wykraczania poza szereg we wspólnotach lokalnych, rówieśniczych, miejscu pracy itd, a także uwarunkowania osobowościowe, stres, lęk i przemęczenie.

Literatura:

Sopińska, Agnieszka, Kreatywność a innowacyjność organizacji. Otwarte innowacje jako przejaw współkreatywności, Studia i Prace, Kolegium Zarządzania i Finansów, 161/2018 s. 11–27, art. w otwartym dostępie pod linkiem:

https://ssl-kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/czasopisma/zeszyty_naukowe_studia_i_prace_kzif/Documents/01_Sopinska.pdf

Sołoducho-Pelc, Letycja, Kreatywność – główne trendy i problemy badawcze, 162/2018 s. 25–37, art. w otwartym dostępie pod linkiem: https://ssl-kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/czasopisma/zeszyty_naukowe_studia_i_prace_kzif/Documents/02_Soloducho162.pdf

Goldberg, Elkhonon, 2018, Kreatywność. Mózg w dobie innowacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Kamila Tomczak-Horyń, 2019, Kreatywność pracowników i twórcze zespoły, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu poprzez projekty własne studentów, stanowiące próbę przełożenia uzyskanej wiedzy na temat kreatywności, w tym dot. czynników poznawczych, osobowościowych i środowiskowych i przedstawienia na forum grupy własnego (realnego lub fikcyjnego) studium przypadku funkcjonowania przedsiębiorstwa w zakresie np. zarządzania personelem, marketingu itd.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maja Biernacka
Prowadzący grup: Maja Biernacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Na zajęciach analizowane są czynniki poznawcze, osobowościowe i środowiskowe kreatywności.

Pełny opis:

Przedmiot zwiększa kompetencje studentów w zakresie zdolności do tworzenia nowych, oryginalnych idei, koncepcji, pomysłów, rozwiązań itd., nowego czy innego niż schematyczne postrzegania i rozumienia zjawisk, tworzenia powiązań między nimi itd. Warsztaty pomagają radzić sobie z przeszkodami kreatywności, takimi jak rutyna i „funkcjonowanie na autopilocie”, wymóg posłuszeństwa, przestrzegania hierarchii i oczekiwania nie wykraczania poza szereg we wspólnotach lokalnych, rówieśniczych, miejscu pracy itd, a także uwarunkowania osobowościowe, stres, lęk i przemęczenie.

Literatura:

Sopińska, Agnieszka, Kreatywność a innowacyjność organizacji. Otwarte innowacje jako przejaw współkreatywności, Studia i Prace, Kolegium Zarządzania i Finansów, 161/2018 s. 11–27, art. w otwartym dostępie pod linkiem:

https://ssl-kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/czasopisma/zeszyty_naukowe_studia_i_prace_kzif/Documents/01_Sopinska.pdf

Sołoducho-Pelc, Letycja, Kreatywność – główne trendy i problemy badawcze, 162/2018 s. 25–37, art. w otwartym dostępie pod linkiem: https://ssl-kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/czasopisma/zeszyty_naukowe_studia_i_prace_kzif/Documents/02_Soloducho162.pdf

Goldberg, Elkhonon, 2018, Kreatywność. Mózg w dobie innowacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Kamila Tomczak-Horyń, 2019, Kreatywność pracowników i twórcze zespoły, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.