Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Coaching w pracy doradcy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-SPDZ-1CDZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Coaching w pracy doradcy
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Poznanie i stosowanie technik narzędzi coachingowych w pracy doradczej z klientem

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest poznanie i stosowanie technik narzędzi coachingowych w pracy doradczej z klientem

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: podyplomowe

Przedmiot obowiązkowy

Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina: ekonomia

Rok studiów: 1,

Typ zajęć: 2 godz. wykładów i 6 godz. ćwiczeń

Metody dydaktyczne: metoda zadaniowa, praca w parach i małych grupach, praca metaforą (wizuliaizacje), miniwyklad, prezentacja, materiały wizualne -filmiki poglądowe, dyskusja,.

Punkty ECTS: 1

Bilans nakładu pracy studenta: 25 h

Literatura:

Atkinson M, Chois R.T., Coaching krok po kroku. New Dawn, 2010,

• Benewicz M. Coaching i mentoring w praktyce, Wydawnictwo G+J

Gruner+Jahr, 2009.

• Dilts R..Od przewodnika do inspiratora. Coaching przez duże

..C.PINLP, 2006.

• Clifford J., Thorpe S., Podręcznik coachingu, Wydawnictwo Rebis.

2007.

• Covey S., 7 nawyków skutecznego działania. Dom wydawniczy Rebis

2006.

• Tony Stoltzfus Sztuka zadawania pytań w coachingu. Jak opanować

najważniejszą umiejętność coacha? Aetos Media, 2012. Warszawa:

Oficyna a Wolters Kluwer business

• Wilczyńska, M, Kućka, J.. Nowak, M., Sawicka. J., Sztajerwald, K.

(201 1). Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i

kompetencje osobiste. Gliwice: HELION

• Dulewicz T., ABC coachingu. ABC możliwości, Coaching Company

Tomasz Dulewicz, 2010.

• Rogers J., Coaching, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,

2009.

Efekty uczenia się:

SP7_UW09 Wykorzystywać techniki coachingu w procesie doradczym

SP7_UU02 Potrafi skutecznie motywować siebie i innych do zdobywania wiedzy

SP7_KR02 Potrafi podnosić poziom umiejętności budowania relacji interpersonalnych

SP7_KK01 ustalenia priorytetów interwencji doradczej względem potrzeb klienta

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie bez oceny: aktywna obecność na zajęciach - uczestnictwo w ćwiczeniach prezentujących metody coachingowe.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)