Coaching w pracy doradcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-SPDZ-1CDZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Coaching w pracy doradcy |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Poznanie i stosowanie technik narzędzi coachingowych w pracy doradczej z klientem |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest poznanie i stosowanie technik narzędzi coachingowych w pracy doradczej z klientem |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: podyplomowe Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina: ekonomia Rok studiów: 1, Typ zajęć: 2 godz. wykładów i 6 godz. ćwiczeń Metody dydaktyczne: metoda zadaniowa, praca w parach i małych grupach, praca metaforą (wizuliaizacje), miniwyklad, prezentacja, materiały wizualne -filmiki poglądowe, dyskusja,. Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta: 25 h |
Literatura: |
Atkinson M, Chois R.T., Coaching krok po kroku. New Dawn, 2010, • Benewicz M. Coaching i mentoring w praktyce, Wydawnictwo G+J Gruner+Jahr, 2009. • Dilts R..Od przewodnika do inspiratora. Coaching przez duże ..C.PINLP, 2006. • Clifford J., Thorpe S., Podręcznik coachingu, Wydawnictwo Rebis. 2007. • Covey S., 7 nawyków skutecznego działania. Dom wydawniczy Rebis 2006. • Tony Stoltzfus Sztuka zadawania pytań w coachingu. Jak opanować najważniejszą umiejętność coacha? Aetos Media, 2012. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business • Wilczyńska, M, Kućka, J.. Nowak, M., Sawicka. J., Sztajerwald, K. (201 1). Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste. Gliwice: HELION • Dulewicz T., ABC coachingu. ABC możliwości, Coaching Company Tomasz Dulewicz, 2010. • Rogers J., Coaching, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. |
Efekty uczenia się: |
SP7_UW09 Wykorzystywać techniki coachingu w procesie doradczym SP7_UU02 Potrafi skutecznie motywować siebie i innych do zdobywania wiedzy SP7_KR02 Potrafi podnosić poziom umiejętności budowania relacji interpersonalnych SP7_KK01 ustalenia priorytetów interwencji doradczej względem potrzeb klienta |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie bez oceny: aktywna obecność na zajęciach - uczestnictwo w ćwiczeniach prezentujących metody coachingowe. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.