Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZN1-1BMA |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 1 rok Niestacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji rynkowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania rynkowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji marketingowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania marketingowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4 Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin Metody dydaktyczne: - podające: wykład z wykorzystaniem prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań - ćwiczeniowe: projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja Z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii Covid zajęcia w roku akademickim 2020/2021 prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem MS Teams i platformy Blackboard. Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. ) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 9 Udział w ćwiczeniach - 18 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 67 Udział w konsultacjach - 8 Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 21 Egzamin końcowy -2 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125 Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 44h; 1,76 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 81 h; 3,24 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. PWE, Warszawa 2011 2. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008 3. Kędzior Z.: Badania rynku. Metody, zastosowania. PWE, Warszawa 2004. 4. Aaker D. A., Marketing research, Hoboken, NJ : Wiley 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S.: Zastosowanie badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2007 2. Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe, teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2005 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1BMA_WG1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych KA6_WG1 UMIEJĘTNOŚCI 1BMA_UW2 potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu KA6_UW2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Wykład - zaliczenie testu końcowego Ćwiczenia: zaliczenie testu w formie zadania grupowego, wykonanie studium przypadku i projektów Kryteria: Wykład- uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z testu końcowego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń. Ćwiczenia: - uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z następujących aktywności: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.