Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-ZN1-1BMA
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania marketingowe
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy: Zarządzanie 1 stopień 1 rok Niestacjonarne lato
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji rynkowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania rynkowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji marketingowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania marketingowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2

Wymagania wstępne: Marketing

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin

Metody dydaktyczne:

- podające: wykład z wykorzystaniem prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań

- ćwiczeniowe: projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja

Z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii Covid zajęcia w roku akademickim 2020/2021 prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem MS Teams i platformy Blackboard.

Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. )

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach- 9

Udział w ćwiczeniach - 18

Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 67

Udział w konsultacjach - 8

Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 21

Egzamin końcowy -2

Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125

Wskaźniki ilościowe:

Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 44h; 1,76 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 81 h; 3,24 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. PWE, Warszawa 2011

2. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008

3. Kędzior Z.: Badania rynku. Metody, zastosowania. PWE, Warszawa 2004.

4. Aaker D. A., Marketing research, Hoboken, NJ : Wiley 2010.

Literatura uzupełniająca:

1. Kaczmarczyk S.: Zastosowanie badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i

otoczenie przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2007

2. Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe, teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2005

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1BMA_WG1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych KA6_WG1

UMIEJĘTNOŚCI

1BMA_UW2 potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu KA6_UW2

Metody i kryteria oceniania:

Metody:

Wykład - zaliczenie testu końcowego

Ćwiczenia: zaliczenie testu w formie zadania grupowego, wykonanie studium przypadku i projektów

Kryteria:

Wykład- uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z testu końcowego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń.

Ćwiczenia: - uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z następujących aktywności: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Śleszyńska
Prowadzący grup: Julita Augustyńczyk, Anna Śleszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji marketingowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania marketingowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2

Wymagania wstępne: Marketing

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin

Metody dydaktyczne:

- podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań

- ćwiczeniowe: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja

Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. )

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach- 9

Udział w ćwiczeniach - 18

Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 60

Udział w konsultacjach - 15

Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 21

Egzamin końcowy -2

Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125

Wskaźniki ilościowe:

Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 44h; 1,76 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 81 h; 3,24 ECTS

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. K.Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008

2. D.Maison (red.), Badania marketingowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

3. S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011

4. G.A.Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002

5. Z.Kędzior, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)