Język niemiecki cz. 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZN1-2GER3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki cz. 3 |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Zakłada się znajomość języka niemieckiego, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie B1, umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2. |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach z użytkownikami tego języka: specjalistami, jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Ważne są również ćwiczenia w zakresie przygotowania do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja interkulturowa, także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu zarządzania. |
Pełny opis: |
Język niemieckii cz. 3 Jednostka: Instytut Zarządzania Kierunek: Zarządzanie Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu: 450-ZS1-2GER3 Moduł 1. Przedmiot kształcenia ogólnego. Dziedzina - językoznawstwo II rok/ III semestr studiów Liczba godzin: 23 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, kształtujących wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie ze zrozumieniem. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 23 godz.; przygotowanie do zajęć: 23 godz.; udział w konsultacjach: 2 godz., udział w kolokwiach: 2 godziny Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 27 h = 1,1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS |
Literatura: |
Bęza Stanisław, Blickpunkt Wirtschaft. Niemiecki w ekonomii i biznesie. Poltext 2016 Bęza Stanisaw, Kleinschmidt Anke, Deutsch im Büro, korespondencja handlowa, biuro elektroniczne, raporty i prezentacje, rozmowy kwalifikacujne, listy intemcyjne. Poltext 2018 Kiefer Karl-Hubert, Der Letzte Schliff. Intensivtraining für polnische Deutschlerner in Studium und Beruf. Ostatni szlif. Intensywny trening dla Polaków uczących się języka niemieckiego na studiach i w pracy, Poltext, 2013 D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020 Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018, Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018, Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018 Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami. A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019 Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015 Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020 |
Efekty uczenia się: |
KA6_UK2: Student potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu zagadnieniu z zakresu dyscypliny nauk o zarządzaniu i dyscyplin komplementarnych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych. KA6_UK3: Posługuje się językiem obcym w zakresie zarządzania na poziomie odpowiadającym wymaganiom określonym dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KA6_UO1: Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu, wypowiedzi pisemnych lub ustnych. Zaliczenie na ocenę po III semestrze. Punktacja, skala ocen 100% - 91% - bardzo dobry (5.0) 90% - 81% - dobry plus (4.5) 80% - 71% - dobry (4.0) 70% - 61% - dostateczny plus (3.5) 60% - 51% - dostateczny (3.0) poniżej 50% - niedostateczny (2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.