Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja w biznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-ZN2-1KWB
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja w biznesie
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Studenci powinni mieć ogólną wiedzę dotyczącą komunikacji w przedsiębiorstwie.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji w biznesie. W ramach przedmiotu przedstawione zostaną podstawowe metody i zasady, na których opiera się prawidłowa komunikacja oraz przeszkody, jakie mogą pojawić się w procesie komunikacji. Przeanalizowane zostaną również poziomy komunikacji w biznesie oraz specyfika komunikacji na każdym poziomie.

Pełny opis:

Profil studiów Ogólnoakademicki.

Forma studiów niestacjonarne.

Rodzaj przedmiotu Moduł 1 - Przedmioty Ogólne

Dziedzina i dyscyplina - dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości.

Rok studiów/semestr - Rok pierwszy, semestr drugi

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych.

Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 18 godzin w tym 18 godzin ćwiczeń.

Metody dydaktyczne: analiza studiów przypadków, zadania grupowe, dyskusje w grupie, referaty/prezentacje Studentów.

Punkty ECTS 3

Bilans nakładu pracy Studenta

Udział w ćwiczeniach - 18 h

Konsultacje - 4 h

Przygotowanie do ćwiczeń - 18 h

Przygotowanie do kolokwium - 18 h h

Przygotowanie prezentacji/referatu - 12 h

Studiowanie literatury - 5 h

Łączny nakład pracy Studenta 75 h

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy Studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 22 h - 0,88 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne PWE, Warszawa 2000.

2. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.

3. Krzyminiewska G., Techniki negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2015.

4. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.

5. Bargiel – Matusiewicz K., Negocjacje i Mediacje, PWE, Warszawa 2014.

6. Hożyk A., Negocjacje. Sprawdzone strategie, Edgar 2012.

7. Robbins P. R., Organizational Behavior, Prentice Hall International, Inc, New Yersey 2001.

Literatura uzupełniająca:

1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 2014.

2. Schmidt H., Negocjacje handlowe, BC Edukacja 2008.

3. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1997.

4. Heussechen P., Perrotion R., Kupić z zyskiem. Negocjacje handlowe, POLTEXT, Warszawa 1994.

5. Peeling N., Negocjacje. Co dobry negocjator wie, robi i mówi, PWE 2010.

6. Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wnus, Szczecin 2009.

Efekty uczenia się:

1KWB_UW01 wykorzystuje zdobytą wiedzę oraz poddaje krytycznej analizie przydatność i skuteczność stosowanej w praktyce wiedzy z zakresu komunikacji, proponując odpowiednie rozwiązania (KA7_UW5) - aktywność, case study, kolokwium

KWB_UK01 posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień

ustnych z zakresu komunikacji (KA7_UK2) - aktywność, case study, prezentacja

KWB_UO01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w

szczególności rolę przywódcy (KA7_UO1) - case study, aktywność, prezentacja

KWB_UK02 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie

potrzebę ciągłego doskonalenia zawodowego i osobistego ze względu na innowacyjne procesy zachodzące w świecie; potrafi zmotywować innych w proces uczenia się (KA7_UK1) - aktywność, case study, kolokwium

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana jest aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji oraz poziom rozwiązywanych studiów przypadku. Obowiązkowe jest pozytywne zaliczenie kolokwium (min. 51%). Kolokwium w formie testu.

Punktacja ogólna zaliczenia przedmiotu:

91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra

81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus

71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra

61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus

51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna

Na ocenę końcową składa się zaliczone kolokwium, praca na zajęciach oraz aktywność.

Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach, których nie należy odrabiać. Pozostałe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu 2 tygodni. Nieobecność na 40% zajęć kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Julita Augustyńczyk, Ewa Kuzionko-Ochrymiuk
Prowadzący grup: Julita Augustyńczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
ogólnouniwersyteckie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji w biznesie. W ramach przedmiotu przedstawione zostaną podstawowe metody i zasady, na których opiera się prawidłowa komunikacja oraz przeszkody, jakie mogą pojawić się w procesie komunikacji. Przeanalizowane zostaną również poziomy komunikacji w biznesie oraz specyfika komunikacji na każdym poziomie.

Pełny opis:

Profil studiów Ogólnoakademicki.

Forma studiów niestacjonarne.

Rodzaj przedmiotu Moduł 1 - Przedmioty Ogólne

Dziedzina i dyscyplina - dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości.

Rok studiów/semestr - Rok pierwszy, semestr drugi

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych.

Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 18 godzin w tym 18 godzin ćwiczeń.

Metody dydaktyczne: analiza studiów przypadków, zadania grupowe, dyskusje w grupie, referaty/prezentacje Studentów.

Punkty ECTS 3

Bilans nakładu pracy Studenta

Udział w ćwiczeniach - 18 h

Konsultacje - 4 h

Przygotowanie do ćwiczeń - 18 h

Przygotowanie do kolokwium - 18 h h

Przygotowanie prezentacji/referatu - 12 h

Studiowanie literatury - 5 h

Łączny nakład pracy Studenta 75 h

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy Studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 22 h - 0,88 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne PWE, Warszawa 2000.

2. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.

3. Krzyminiewska G., Techniki negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2015.

4. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.

5. Bargiel – Matusiewicz K., Negocjacje i Mediacje, PWE, Warszawa 2014.

6. Hożyk A., Negocjacje. Sprawdzone strategie, Edgar 2012.

7. Robbins P. R., Organizational Behavior, Prentice Hall International, Inc, New Yersey 2001.

Literatura uzupełniająca:

1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 2014.

2. Schmidt H., Negocjacje handlowe, BC Edukacja 2008.

3. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1997.

4. Heussechen P., Perrotion R., Kupić z zyskiem. Negocjacje handlowe, POLTEXT, Warszawa 1994.

5. Peeling N., Negocjacje. Co dobry negocjator wie, robi i mówi, PWE 2010.

6. Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wnus, Szczecin 2009.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)