Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-ZN2-2MMN
Kod Erasmus / ISCED: 04.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing międzynarodowy
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe

Założenia (opisowo):

Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw. Studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku globalnym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji.



Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa.Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym.strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma i stopień studiów: niestacjonarne, 2 stopień

Rodzaj przedmiotu: kierunkowy. Moduł 3

Rok studiów /semestr: 2 rok/semestr 3

Wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu,

- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja

Liczba punktów ECTS: 6 (150 godzin)

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach- 9

Udział w ćwiczeniach - 18

Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 85

Udział w konsultacjach - 16

Przygotowanie do egzaminu/ studia literatury - 30

Egzamin końcowy -2

Łączny nakład pracy studenta w godz.: 160 godzin

Wskaźniki ilościowe:

Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 45h; 1,8 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 115 h; 4,2 ECTS

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011

A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.

Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008

A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005

W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.

Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014.

Efekty uczenia się:

Wiedza

2MMN _WG4 ma wiedzę na temat działań marketingowych przedsiębiorstw międzynardowych oraz o występujących między

nimi powiązań, a także ma pogłębioną wiedzę na temat

więzi występujących w ramach relacji rynkowych (KA7_WG4)

Umiejętności

2MMN _UW6 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów marketingowych (KA7_UW6)

Kompetencje

2MMN _K03 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i

przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności marketingowej w tym międzynarodowej (KA7_K03)

Metody i kryteria oceniania:

Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu,

Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja

Formy zaliczenia przedmiotu:

- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie sumy punktów uzyskanych ze wskazanych w metodach aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów, zalicza min 51% sumy zgromadzonych punktów

- egzamin końcowy pisemny w formie testu, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń

Punktacja na zaliczenia:

91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra

81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus

71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra

61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus

51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Śleszyńska, Elżbieta Zalesko
Prowadzący grup: Elżbieta Zalesko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa.Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym.strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma i stopień studiów: niestacjonarne, 2 stopień

Rodzaj przedmiotu: kierunkowy. Moduł 3

Rok studiów /semestr: 2 rok/semestr 3

Wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu,

- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja

Liczba punktów ECTS: 6 (150 godzin)

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach- 9

Udział w ćwiczeniach - 18

Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 85

Udział w konsultacjach - 16

Przygotowanie do egzaminu/ studia literatury - 30

Egzamin końcowy -2

Łączny nakład pracy studenta w godz.: 160 godzin

Wskaźniki ilościowe:

Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 45h; 1,8 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 115 h; 4,2 ECTS

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011

A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.

Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008

A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005

W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.

Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014.

Uwagi:

W okresie od 7 stycznia do 6 lutego 2023 r. zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy eduPortal w formie synchronicznej (wirtualne spotkanie) oraz asynchronicznej (tj. e-learningu, jako zajęcia bez bezpośredniego udziału nauczycieli).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)