Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZN2-2MMN |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.002
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw. Studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku globalnym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa.Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym.strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma i stopień studiów: niestacjonarne, 2 stopień Rodzaj przedmiotu: kierunkowy. Moduł 3 Rok studiów /semestr: 2 rok/semestr 3 Wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja Liczba punktów ECTS: 6 (150 godzin) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 9 Udział w ćwiczeniach - 18 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 85 Udział w konsultacjach - 16 Przygotowanie do egzaminu/ studia literatury - 30 Egzamin końcowy -2 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 160 godzin Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 45h; 1,8 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 115 h; 4,2 ECTS |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010. Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 2MMN _WG4 ma wiedzę na temat działań marketingowych przedsiębiorstw międzynardowych oraz o występujących między nimi powiązań, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi występujących w ramach relacji rynkowych (KA7_WG4) Umiejętności 2MMN _UW6 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów marketingowych (KA7_UW6) Kompetencje 2MMN _K03 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności marketingowej w tym międzynarodowej (KA7_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie sumy punktów uzyskanych ze wskazanych w metodach aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów, zalicza min 51% sumy zgromadzonych punktów - egzamin końcowy pisemny w formie testu, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń Punktacja na zaliczenia: 91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra 81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus 71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra 61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus 51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska, Elżbieta Zalesko | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Zalesko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa.Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym.strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma i stopień studiów: niestacjonarne, 2 stopień Rodzaj przedmiotu: kierunkowy. Moduł 3 Rok studiów /semestr: 2 rok/semestr 3 Wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja Liczba punktów ECTS: 6 (150 godzin) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 9 Udział w ćwiczeniach - 18 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 85 Udział w konsultacjach - 16 Przygotowanie do egzaminu/ studia literatury - 30 Egzamin końcowy -2 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 160 godzin Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 45h; 1,8 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 115 h; 4,2 ECTS |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010. Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014. |
|
Uwagi: |
W okresie od 7 stycznia do 6 lutego 2023 r. zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy eduPortal w formie synchronicznej (wirtualne spotkanie) oraz asynchronicznej (tj. e-learningu, jako zajęcia bez bezpośredniego udziału nauczycieli). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.