Język niemiecki cz.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-1GER2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki cz.2 |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Zakłada się znajomiść języka niemieckiego, słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie minimum B1, umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii specjalistycznej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: lektorat języka niemieckiego; przedmioty podstawowe; przedmiot obowiązkowy; przedmiot ogólnohumanistyczny Dziedzina i dyscyplina nauki: językoznawstwo stosowane, języki specjalistyczne Rok studiów/semestr: I rok/I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30h - ćwiczenia Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach: 30h - udział w konsultacjach: 7,5h - przygotowanie do zajęć/testów /zaliczeń /prezentacji: 12,5h Nakład pracy studenta związany z zajęciami: -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37,5h - o charakterze praktycznym: 50h |
Literatura: |
Bęza Stanisław, Blickpunkt Wirtschaft. Niemiecki w ekonomii i biznesie. Poltext 2016 Bęza Stanisaw, Kleinschmidt Anke, Deutsch im Büro, korespondencja handlowa, biuro elektroniczne, raporty i prezentacje, rozmowy kwalifikacujne, listy intemcyjne. Poltext 2018 Kiefer Karl-Hubert, Der Letzte Schliff. Intensivtraining für polnische Deutschlerner in Studium und Beruf. Ostatni szlif. Intensywny trening dla Polaków uczących się języka niemieckiego na studiach i w pracy, Poltext, 2013 D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020 Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018, Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018, Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B2 Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018 Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami. A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019 Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015 Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020 |
Efekty uczenia się: |
NIE_ W01, KA6_WG1: Zna elementarną terminologię używaną w naukach ekonomicznych i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. NIE_ U01, KA6_UW4: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym i nowoczesnych technologii (ICT). NIE_U03, KA6_UK2: Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po I semestrze. Ocena prezentacji i / lub pracy pisemnej. Testy cząstkowe i / lub semestralne. Testy uważa się za zaliczone, jeśli student uzyska minimum 51% poprawnych odpowiedzi. Prace pisemne oceniane będą w z zależności od stopnia złożoności danego tekstu. Liczba dopuszczalnych nieobecności: 2 w semestrze |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.