Handel hurtowy i detaliczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-2SHHD |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Handel hurtowy i detaliczny |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką działalności handlowej prowadzonej na poziomie hurtowym i detalicznym. Podczas wykładów studenci zaznajomią się z ogólną koncepcją i specyfiką obu form działalności handlowej. Szczególna uwaga zwrócona jest na aspekty związane z zarządzaniem handlem hurtowym i detalicznym. W procesie dydaktycznym studenci zajmują się rozwojem obu form aktywności handlowej, z uwzględnieniem dynamicznych przemian na współczesnym rynku, w tym rozwoju handlu internetowego, specjalizacji asortymentowej czy koncentracji rynku hurtowego i detalicznego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Dziedzina nauki: Nauki społeczne Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów:2 semestr: 4 Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 15h, ćwiczenia 15h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, zadania grupowe do wykonania, prezentacji i wspólnej analizy Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 15 h przygotowanie do egzaminu 17h udział w egzaminie 1 h udział w ćwiczeniach 15 h przygotowanie do ćwiczeń 25 h udział w konsultacjach 2 h Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 33 godzin, 1,32 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa Handel detaliczny, red. J. Szumilak, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2005 Handel detaliczny żywnością w Polsce, Małgorzata Kosicka-Gębska, Agnieszka Tul-Krzyszc, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2011 Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000. Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000. Reynolds J., Cuthbertson R., Retail & wholesale: key sectors for the European economy, University of Oxford, 2014. Literatura uzupełniająca Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2010 Domański T. Strategie rozwoju handlu. Wyd. PWE, Warszawa 2005. |
Efekty uczenia się: |
Student: KA6_WG1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji handlowych oraz rządzących nimi prawidłowości KA6_WK7 posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji handlowych, procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny i przebieg KA6_UW4 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania KA6_UW5 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji handlowej i jej otoczeniu KA6_U01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role KA6_UU1 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w dziedzinie organizacji handlu |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin w formie testu pisemnego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń. Dodatkowo Student może uzyskać do 50% łącznej oceny końcowej na podstawie aktywności podczas wykładów. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Kondej | |
Prowadzący grup: | Andrzej Kondej, Tomasz Poskrobko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.