Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-2SZPH |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką działalności handlowej prowadzonej na poziomie hurtowym i detalicznym. Student wszechstronnie zapoznaje się z zagadnieniami dotyczącymi planowania, organizacji i prowadzenia działalności sprzedażowej w przedsiębiorstwie. Zakres przedmiotu obejmuje zarówno funkcjonowanie działu sprzedaży w przedsiębiorstwach handlowych, produkcyjnych i usługowych. Połączenie teorii zarządzania sprzedażą z praktyką w oparciu rozwiązania stosowane przez określone przedsiębiorstwa i analizy przypadków pozwalają nabyć realne kompetencje i wykorzystać zdobytą wiedzę w realnej działalności handlowej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Dziedzina nauki: Nauki społeczne Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów:2 semestr: 3 Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 15h, ćwiczenia 30h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, zadania grupowe do wykonania, prezentacji i wspólnej analizy ECTS = 4 punkty Nakład pracy studenta: Udział w wykładach = 15 h Udział w ćwiczeniach = 30 h Udział w konsultacjach = 2 h Studiowanie literatury = 10 h Przygotowanie do ćwiczeń = 25 h Przygotowanie do egzaminu = 17 h Udział w egzaminie = 1 h Nakład pracy z udziałem nauczyciela akademickiego: 48h = 2 ECTS Nakład pracy o charakterze praktycznym: 39h = 1,6 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2010 Filipiak B., Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego, CeDeWu, Warszawa 2015 Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000. Sławińska M., Przedsiębiorstwo handlowe. Ekonomika-Zarządzanie-Procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013 Literatura uzupełniająca Handel detaliczny, red. J. Szumilak, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2005 Reynolds J., Cuthbertson R., Retail & wholesale: key sectors for the European economy, University of Oxford, 2014. Domański T. Strategie rozwoju handlu. Wyd. PWE, Warszawa 2005. |
Efekty uczenia się: |
Student: KA6_WG1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji handlowych oraz rządzących nimi prawidłowości KA6_WK7 posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji handlowych, procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny i przebieg KA6_UW4 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania KA6_UW5 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji handlowej i jej otoczeniu KA6_U01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role KA6_UU1 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w dziedzinie organizacji handlu |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin w formie testu pisemnego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń. Dodatkowo Student może uzyskać do 50% łącznej oceny końcowej na podstawie aktywności podczas wykładów. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Kondej | |
Prowadzący grup: | Monika Garwolińska, Andrzej Kondej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.