Marketing partnerski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-2XMPA |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing partnerski |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 2 rok Stacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej ukierunkowanej na budowanie relacji z klientem, tworzącej wartość i budującej lojalność ze strony nabywców. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności budowania relacji z klientami. Studenci powinni rozumieć znaczenie budowania relacji z klientem i ich znaczenia w rozwoju firmy. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Współczesne otoczenie rynkowe jest na tyle dynamiczne, że wymaga zupełnie nowych relacji budowanych nie tylko na linii dostawca-klient, ale też z szerokim gronem interesariuszy w otoczeniu. Dlatego też szczególne miejsce w działaniach firm zajmuje marketing relacji, określany powszechnie jako marketing partnerski. W ramach przedmiotu Studenci zapoznają się z podstawowymi teoriami związanymi z kategorią marketingu partnerskiego, ale też będę mogli podjąć wysiłek opracowania programu lojalnościowego, który jest narządziłem kontaktu z klientami. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu Specjalnościowy; Moduł 5 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 4 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz., ćwiczenia 15 godz. Metody dydaktyczne: - wykład w formie tradycyjnej lub zdalnej (wirtualne spotkanie), w zależności od sytuacji epidemicznej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu, - ćwiczenia w formie tradycyjnej lub zdalnej (wirtualne spotkanie), w zależności od sytuacji epidemicznej z wykorzystaniem analiz studiów przypadków, zadań grupowych, dyskusji w grupie, referaty/prezentacje Studentów, Formy zaliczenia przedmiotu: wykład - egzamin, ćwiczenia - projekt końcowy składający się z dwóch prezentacji tematycznych Punkty ECTS 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 15 h przygotowanie do zaliczenia 25h udział w zaliczeniu 2 h udział w ćwiczeniach 15 h przygotowanie do zajęć 15 h przygotowanie projektu końcowego 10 h udział w konsultacjach 8 h studia literaturowe 10 h Wskaźnik ilościowy: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 40 godzin, 1,6 ECTS - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 10 punkty ECTS 0,4 |
Literatura: |
1.E.Flejterska [et al.], Marketing partnerski: wybrane problemy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008 2.J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H.Bck, Warszawa 2004 3.M.Tesławski, Lojalność konsumenta: jak budować trwałe relacje z klientem, Helion, Gliwice 2012 4.Zarządzanie wartością klienta: pomiar i strategie, (red.) B.Dobiegała-Korona, T.Doligalski Poltext, Warszawa 2010 5.P.Kwiatek, Programy lojalnościowe, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków, 2007 |
Efekty uczenia się: |
MPA_WG01 Ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych w odniesieniu do marketingu partnerskiego (KA6_WG1) - egzamin MPA_WK01 Student ma elementarną wiedzę o rodzajach relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem, poznaje modele opisujące relacje partnerskie (KA6_WK4) - egzamin MPA_UW01 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania stosowanych przez podmioty gospodarcze programów lojalnościowych i tworzenia własnych propozycji w tym zakresie (KA6_UW2) - case study, prezentacja/projekt MPA_UK01 Potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu partnerskiego, właściwie dobierając do tego materiały źródłowe (KA6_UK1) - case study, prezentacja/projekt MPA_KK01 Jest przygotowany do udziału w opracowywaniu projektów z zakresu programów lojalnościowych (KA6_K01) - case study, projekt |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym. Zalicza uzyskanie 51% punktów możliwych do zdobycia. Aby przystąpić do egzaminu konieczne jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń. Ćwiczenia zaliczane są na podstawie punktów uzyskanych z przygotowanych projektów, zadań rozwiązanych w grupach i aktywności na zajęciach. Na zaliczenie ćwiczeń niezbędne jest uzyskanie 51 % punktów możliwych do zdobycia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska | |
Prowadzący grup: | Anna Śleszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Współczesne otoczenie rynkowe jest na tyle dynamiczne, że wymaga zupełnie nowych relacji budowanych nie tylko na linii dostawca-klient, ale też z szerokim gronem interesariuszy w otoczeniu. Dlatego też szczególne miejsce w działaniach firm zajmuje marketing relacji, określany powszechnie jako marketing partnerski. W ramach przedmiotu Studenci zapoznają się z podstawowymi teoriami związanymi z kategorią marketingu partnerskiego, ale też będę mogli podjąć wysiłek opracowania programu lojalnościowego, który jest narządziłem kontaktu z klientami. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu Specjalnościowy; Moduł 5 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 4 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz., ćwiczenia 15 godz. Metody dydaktyczne: - wykład w formie tradycyjnej lub zdalnej (wirtualne spotkanie), w zależności od sytuacji epidemicznej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu, - ćwiczenia w formie tradycyjnej lub zdalnej (wirtualne spotkanie), w zależności od sytuacji epidemicznej z wykorzystaniem analiz studiów przypadków, zadań grupowych, dyskusji w grupie, referaty/prezentacje Studentów, Formy zaliczenia przedmiotu: wykład - zaliczenie, ćwiczenia - projekt końcowy składający się z dwóch prezentacji tematycznych. Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 15 h przygotowanie do zaliczenia 25h udział w zaliczeniu 2 h udział w ćwiczeniach 15 h przygotowanie do zajęć 15 h przygotowanie projektu końcowego 10 h udział w konsultacjach 8 h studia literaturowe 10 h Wskaźnik ilościowy: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 40 godzin, 1,6 ECTS - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 10 punkty ECTS 0,4 |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. E.Flejterska [et al.], Marketing partnerski: wybrane problemy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008 2. J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H.Bck, Warszawa 2004 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 3. M.Tesławski, Lojalność konsumenta: jak budować trwałe relacje z klientem, Helion, Gliwice 2012 4. Zarządzanie wartością klienta: pomiar i strategie, (red.) B.Dobiegała-Korona, T.Doligalski Poltext, Warszawa 2010 5. P.Kwiatek, Programy lojalnościowe, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków, 2007 6. M.Godson, Relationship marketing, Oxford University Press, Oxford 2013 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.