Public Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-2XPUR |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Public Relations |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia z zakresu Public Relations mają na celu zwrócenie uwagi na nowoczesne elementy zarządzania, w których ważną rolę odgrywa reputacja osób, instytucji lub firmy. Public relations jest tu rozumiane jako promowanie reputacji, budowanie społecznego zaufania i kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez umiejętne docieranie do opinii publicznej lub kręgów opiniotwórczych z rzetelną i szybką informacją. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Przekazanie wiedzy na temat public relations, poznanie metod i narzędzi PR, rozwijanie umiejętności w zakresie diagnozowania czynników wpływających na reputację firm. Posiada umiejętności wyboru efektywnych metod budowania wyobrażenia o organizacji oraz korzystania z zewnętrznych usług w zakresie kształtowania wizerunku. |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki - forma studiów stacjonarne, - rodzaj przedmiotu kierunkowy, - dziedzina i dyscyplina nauki ekonomia, zarządzanie - rok studiów 2, semestr 3, - wymagania wstępne: ogólna wiedza marketingowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 15 godzin ćwiczeń, Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadku Liczba godzin: Udział w wykładach 15 Przygotowanie do egzaminu końcowego 5 Udział w ćwiczeniach 15 Zapoznanie się z literaturą 5 Przygotowanie projektów na ćwiczenia 7 Udział w konsultacjach 2 Egzamin końcowy 1 Punkty ECTS: 2 |
Literatura: |
1. Seitel Fraser P., Public relations w praktyce, Warszawa, 2003r. 2. Cenker E.M., Public relations, Poznań 2007 3. D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Kraków 2010. 4. Rozwadowska B., Public relations, teoria, perspektywa, praktyka, Studio EMKA, Warszawa 2002. 5. Black S., Public relations, ABC, Kraków 2001r.Warszawa 1997. 6. B. Rozwadowska, Public relations – teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2002r. 7. L. Kupiec, A. Augustyn, Public relations, WSFiZ, Białystok, 2004. 8. D.M. Scott, The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, & Viral Marketing to Reach Buyers Directly, John Wiley & Sons, 2013. |
Efekty uczenia się: |
1. Student ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych. 2. Student posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny, przebieg, skale i konsekwencje tych zmian |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład połączony z prezentacją multimedialną, analiza studiów przypadków. Zaliczenie w formie egzaminu pisemnego – test. Ćwiczenia - prezentacje studentów, analiza studiów przypadków. Przygotowane prezentacje przez studentów, obecność na zajęciach stanowią podstawę zaliczenia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Zalesko | |
Prowadzący grup: | Agata Kilon, Elżbieta Zalesko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia z zakresu Public Relations mają na celu zwrócenie uwagi na nowoczesne elementy zarządzania, w których ważną rolę odgrywa reputacja osób, instytucji lub firmy. Public relations jest tu rozumiane jako promowanie reputacji, budowanie społecznego zaufania i kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez umiejętne docieranie do opinii publicznej lub kręgów opiniotwórczych z rzetelną i szybką informacją. |
|
Pełny opis: |
Przekazanie wiedzy na temat public relations, poznanie metod i narzędzi PR, rozwijanie umiejętności w zakresie diagnozowania czynników wpływających na reputację firm. Posiada umiejętności wyboru efektywnych metod budowania wyobrażenia o organizacji oraz korzystania z zewnętrznych usług w zakresie kształtowania wizerunku. Zakres tematyczny: 1.Teoretyczne podstawy public relations 2. Zakres działań public relations 3. Funkcje public relations 4. Narzędzia public relations 5. Nowoczesne instrumenty komunikacji 6. Strategiczne Public Relations 7. Aspekty etyczne działań Public Relations 8. Zaliczenie przedmiotu |
|
Literatura: |
1. P. Seitel Fraser, Public relations w praktyce, Warszawa, 2003. 2. E.M. Cenker ., Public relations, Poznań 2007. 3. D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Kraków 2010. 4. B. Rozwadowska, Public relations, teoria, perspektywa, praktyka, Studio EMKA, Warszawa 2002. 5. S. Black , Public relations, ABC, Kraków 2001. 6. B. Rozwadowska, Public relations – teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2002. 7. L. Kupiec, A. Augustyn, Public relations, WSFiZ, Białystok, 2004. 8. D.M. Scott, The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, & Viral Marketing to Reach Buyers Directly, John Wiley & Sons, 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.