E-commerce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-3SECO |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | E-commerce |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 3 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami związanymi z nowymi usługami internetowymi oraz z kluczowym zastosowaniem nowoczesnych technologii w funkcjonowaniu przedsiębiorstw i ich klientów. |
Skrócony opis: |
Wiedza zdobyta na zajęciach pozwoli na zdobycie wiedzy w zakresie aplikacji internetowych i technik multimedialnych w zakresie przekazów reklamowych i marketingowych oraz kreowania wizerunku firmy. W ramach przedmiotu studenci nabywają umiejętności kreowania i kompleksowej realizacji przedsięwzięć biznesowych w obszarze e-commerce z wykorzystaniem technologii internetowych i technik multimedialnych. W trakcie przedmiotu zdobędą kompetencje w zakresie uczestniczenia w przygotowaniu projektów oraz zrozumienia potrzeby doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu:Moduł specjalizacyjny_ 2 Zarządzanie sprzedażą Dziedzina nauk społecznych Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Wymagania wstępne: znajomość zagadnień z technologii informacyjnej Rok studiów/semestr: 3 rok/semestr 5 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: Ćwiczenia angażujące studentów do pracy w formie prezentacji multimedialnych - konsultacje indywidualne z wykorzystaniem USOSSmaila Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności studenta Liczba godzin Udział w ćwiczeniach 30 Przygotowanie do zajęć (wykonanie prezentacji multimedialnej) 18 Udział w konsultacjach 2 Razem: 50 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela Liczba godzin: 32 Punkty ECTS: 1,28 o charakterze praktycznym Liczba godzin: 30 Punkty ECTS: 1,2 |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. Ł. Siemieniuk, N. Siemieniuk, Funkcjonowanie e-commerce w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2022 2. P. Karwatka i in., Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 3. L. Kępa, P. Tomasik, S. Dobrzyński, Bezpieczeństwo systemu e-commerce, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Dave Chaffey , Digital Business i E-Commerce Management, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016 2. L. Ullman , E-commerce. Genialnie proste tworzenie serwisów w PHP i MySQL, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 3SECO _W01 Zna standardowe narzędzia informatyczne gromadzenia, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych Z1_W07 UMIEJĘTNOŚCI 3SECO _U01 Potrafi wykorzystać zasoby baz danych pozyskiwanych z systemów informatycznych i sieci Internet i stosuje właściwe techniki z wykorzystaniem właściwego oprogramowania Z1_U02 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 3SECO _K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się, ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych Z1_K01 3SECO _K02 Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności Z1_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
- ćwiczenia angażujące studentów do pracy w formie prezentacji multimedialnych Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę na podstawie wykonanej pracy w formie prezentacji multimedialnej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Nina Siemieniuk | |
Prowadzący grup: | Nina Siemieniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wiedza zdobyta na zajęciach pozwoli na zdobycie wiedzy w zakresie aplikacji internetowych i technik multimedialnych w zakresie przekazów reklamowych i marketingowych oraz kreowania wizerunku firmy. W ramach przedmiotu studenci nabywają umiejętności kreowania i kompleksowej realizacji przedsięwzięć biznesowych w obszarze e-commerce z wykorzystaniem technologii internetowych i technik multimedialnych. W trakcie przedmiotu zdobędą kompetencje w zakresie uczestniczenia w przygotowaniu projektów oraz zrozumienia potrzeby doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu:Moduł specjalizacyjny_ 2 Zarządzanie sprzedażą Dziedzina nauk społecznych Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Wymagania wstępne: znajomość zagadnień z technologii informacyjnej Rok studiów/semestr: 3 rok/semestr 5 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: Ćwiczenia angażujące studentów do pracy w formie prezentacji multimedialnych - konsultacje indywidualne z wykorzystaniem USOSSmaila Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności studenta Liczba godzin Udział w ćwiczeniach 30 Przygotowanie do zajęć (wykonanie prezentacji multimedialnej) 18 Udział w konsultacjach 2 Razem: 50 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela Liczba godzin: 32 Punkty ECTS: 1,28 o charakterze praktycznym Liczba godzin: 30 Punkty ECTS: 1,2 |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. Ł. Siemieniuk, N. Siemieniuk, Funkcjonowanie e-commerce w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2022 2. P. Karwatka i in., Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 3. L. Kępa, P. Tomasik, S. Dobrzyński, Bezpieczeństwo systemu e-commerce, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Dave Chaffey , Digital Business and E-Commerce Management, Pearson Education 2019 2. L. Ullman , E-commerce. Genialnie proste tworzenie serwisów w PHP i MySQL, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.