Merchandising
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-3SMER |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Merchandising |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 3 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać podstawową wiedza w zakresie marketingu |
Skrócony opis: |
Celem dydaktycznym przedmiotu jest zapoznanie studentów z podłożem, zasadami i technikami merchandisingu. Dokładnie zaprezentowane będą działania w zakresie merchandisingu w przedsiębiorstwach handlowych reprezentujących różne kategorie produktowe. W sposób szczegółowy przedstawione zostaną techniki wizualizacji, organizacji i zagospodarowania hali sprzedażowej oraz metody odpowiedniej prezentacji produktów w ramach poszczególnych działów. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Moduł: M_6 Rok studiów: 3, Semestr: 5 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin wykład 15 godzin ćwiczenia Wymagania wstępne: Podstawy marketingu Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, - studia przypadku - projekty grupowe studentów Punkty ECTS 2 Bilans nakładu pracy studenta : - wykład 15 godz. - ćwiczenia 15 godz. - realizacja własnych projektów ćwiczeniowych - 7 godz. - studiowanie literatury - 4 godz. - udział w konsultacjach - 2 godz. - przygotowanie do egzaminu - 6 godz. - egzamin - 1 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 50 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 33; punkty ECTS 1,32 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 9; punkty ECTS 0,36 |
Literatura: |
1. Borusiak B., Merchandising, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2009. 2. Binsztok A., Zuzański T.,Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich, Onepress, Gliwice 2016. 3. Witek L., Merchandising w Małych i Dużych Firmach Handlowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: 1. Morgan T., Merchandising. Projektowanie przestrzeni sklepu, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2008. 2. Diamond J., Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej. One Press, Warszawa 2007. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA ZS1-3SMER_W01 Student ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji handlowych oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych KA6_WG1 ZS1-3SMER_W02 Posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami handlowymi w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej KA6_WK4 UMIEJĘTNOŚCI ZS1-3SMER_U01 Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i marketingu w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów w pracy zawodowej w handlu i usługach KA6_UW3 ZS1-3SMER_U02 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i marketingu do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania KA6_UW4 ZS1-3SMER_U02 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu KA6_UW5 KOMPETENCJE ZS1-3SMER_K02 Wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej KA6_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: egzamin pisemny formie zdalnej Kryteria oceny: 50-60 pkt dst 61-70 pkt dst + 71-80 pkt db 81-90 pkt db + 91-100 pkt bdb Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie prac indywidualnych, grupowych i aktywności. Nieobecności na ćwiczeniach: - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na ćwiczeniach (4 godz. dydaktyczne); nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach (w przypadku 30h ćwiczeń lub jedna w przypadku 15 h ćwiczeń); Dodatkowo Student może otrzymać 50% oceny końcowej na podstawie aktywności podczas wykładów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Kondej | |
Prowadzący grup: | Andrzej Kondej, Tomasz Poskrobko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.