Marketing na rynku przedsiębiorstw i usług
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-3XMPU |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing na rynku przedsiębiorstw i usług |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej na rynku BtoB oraz na rynku usług, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwach działających w tym obszarze poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do ich specyfiki instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na klientów instytucjonalnych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy; Moduł 5 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 4 Wymagania wstępne: Marketing i Badania marketingowe Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, studia przypadku, zadania grupowe, pisemne zaliczenie końcowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, pisemne zaliczenie końcowe Punkty ECTS 6 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - studia literaturowe 20 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 14 godz. - egzamin 1 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 25 godz. - udział w konsultacjach 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego 25 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 66 punkty ECTS 2,64 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 50 punkty ECTS 2 |
Literatura: |
1.M.D.Hutt, T. W. Speh, Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997. 2.A.Olczak, M.Urbaniak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2006. 3.A.Czubała [et al.], Marketing usług, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. 4.Michael D. Hutt, Thomas W. Speh, Business marketing management, South-Western/Cengage Learning, Mason 2010 5.M.Kruk, Nowy produkt w marketingu przemysłowym, Wydawnictwo UwB, Białystok 2000 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 2XMPU_W01 Student posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między przedsiębiorstwami i innymi organizacjami, w skali krajowej i międzynarodowej Z1_W04 2XMPU_W02 Ma wiedzę na temat roli więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych na rynku przemysłowym Z1_W05 UMIEJĘTNOŚCI 2XMPU_U01 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny konkretnych zjawisk gospodarczych na rynku przemysłowym Z1_U01 2XMPU_U02 Potrafi pozyskiwać dane rynkowe niezbędne do rozwiązywania konkretnych problemów i podejmowania decyzji na rynku przemysłowym Z1_U02 2XMPU_U03 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do analizowania i rozstrzygania konkretnych problemów rynkowych Z1_U05 2XMPU_U04 Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu marketingowym w kontekście decyzji biznesowych Z1_U06 2XMPU_U05 Potrafi opracować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu na rynku przemysłowym Z1_U07 2XMPU_U06 Potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu problemowi marketingowemu, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych Z1_U08 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 2XMPU_K01 Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role Z1_K02 2XMPU_K02 Wykazuje postawę kreatywności i przedsiębiorczości proponując innowacyjne rozwiązania w przypadku rynku przemysłowego Z1_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w zespołach, prezentacje multimedialne, dyskusje problemowe, samodzielne prace pisemne Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz pisemnego zaliczenia końcowego - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.