Marketing na rynkach zagranicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-3XMRZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing na rynkach zagranicznych |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 3 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej w kontekście rynków zagranicznych, poznanie metod działania z właściwym wykorzystaniem narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania podmiotów zagranicznych na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej na rynkach zagranicznych, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Tematyka wykładu związana jest z zagadnieniami prowadzeniem działań marketingowych na rynkach zagranicznych. Obejmuje min. ewolucję marketingu na rynkach zagranicznych, formy wejścia na rynki zagraniczne, zagadnienie badań marketingowych, internacjonalizację zachowania konsumentów i cechy marketingu mix na rynku zagranicznym. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny Moduł: M_5a Rok studiów /semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr V Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 15 h ćwiczenia -15 h Wykład -metody: wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną angażujący studentów do zadawania pytań Ćwiczenia- metody: projekty zespołowe , analiza przypadku, dyskusja Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 15 godz. Udział w ćwiczeniach – 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń– 15 godz. Udział w konsultacjach – 4 godz. Przygotowanie do egzaminu – 25 godz. Egzamin – 1 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 75 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 35 godz., 1,4 ECTS. o charakterze praktycznym: 10 godz., 0,4 ECTS |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010. Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014. |
Efekty uczenia się: |
3XMRZ_WK1 ma podstawową wiedzę w zakresie działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych (KA6_WK4) 3XMRZ_UK1 potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu marketingu na rynkach zagranicznych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KA6_UK1) 3XMRZ_UU1 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności (KA6_UU1) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną angażujący studentów do zadawania pytań. Egzamin w formie testu. Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia Ćwiczenia- metody: projekty zespołowe , analiza przypadku, dyskusja. Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia ze wszystkich aktywności na zajęciach (projekty zespołowe , analiza przypadku, dyskusja). Punktacja na zaliczenia: 91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra 81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus 71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra 61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus 51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska | |
Prowadzący grup: | Anna Śleszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalizacyjne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Tematyka wykładu związana jest z zagadnieniami prowadzeniem działań marketingowych na rynkach zagranicznych. Obejmuje min. ewolucję marketingu na rynkach zagranicznych, formy wejścia na rynki zagraniczne, zagadnienie badań marketingowych, internacjonalizację zachowania konsumentów i cechy marketingu mix na rynku zagranicznym. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny Moduł: M_5a Rok studiów /semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr V Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 15 h ćwiczenia -15 h Wykład -metody: wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną angażujący studentów do zadawania pytań Ćwiczenia- metody: projekty zespołowe , analiza przypadku, dyskusja Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 15 godz. Udział w ćwiczeniach – 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń– 15 godz. Udział w konsultacjach – 4 godz. Przygotowanie do egzaminu – 25 godz. Egzamin – 1 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 75 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 35 godz., 1,4 ECTS. o charakterze praktycznym: 10 godz., 0,4 ECTS |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010. Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.