Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS2-2MMN |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.002
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 2 stopień 2 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
6.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw. Studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku globalnym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji. |
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa.Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym.strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym. |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki forma studiów stacjonarne, rodzaj przedmiotu kierunkowy, dziedzina i dyscyplina nauki ekonomia, zarządzanie rok studiów 2, semestr 3, wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 30 godzin ćwiczeń, Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadku Liczba godzin:Udział w wykładach 15 Przygotowanie się do wykładu 12 Przygotowanie do egzaminu końcowego 11 Udział w ćwiczeniach 30 Przygotowanie do ćwiczeń 12 Zapoznanie się z literaturą 35 Przygotowanie projektów na ćwiczenia 25 Udział w konsultacjach 10 Punkty ECTS: 6 |
Literatura: |
1. W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 2. J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 3. A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 4. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 |
Efekty uczenia się: |
ZMMN_W01 ma wiedzę na temat różnych rodzajów więzi społecznych istniejących w ramach organizacji oraz o występujących między nimi prawidłowościach w kontekście aktywności marketingowej, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych na rynkach międzynarodowych KA7_WG4 ZMMN_U01 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów w ujęciu międzynarodowym KA7_UW6 ZMMN_K01 wykazuje postawę kreatywności w podejmowanej aktywności rynkowej w ujęciu międzynarodowym KA7_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Zalesko | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Zalesko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa.Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym.strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki forma studiów stacjonarne, rodzaj przedmiotu kierunkowy, dziedzina i dyscyplina nauki ekonomia, zarządzanie rok studiów 2, semestr 3, wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 30 godzin ćwiczeń, Metody dydaktyczne Zgodne z zasadami projektowania uniwersalnego różnicujące sposoby przekazu informacji oraz formy angażowania studentów do pracy: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu - tworzenie grup problemowych, prezentacje multimedialne oraz film, studia przypadku Liczba godzin: Udział w wykładach 15 Przygotowanie się do wykładu 12 Przygotowanie do egzaminu końcowego 10 Udział w ćwiczeniach 30 Przygotowanie do ćwiczeń 12 Zapoznanie się z literaturą 35 Przygotowanie projektów na ćwiczenia 25 Udział w konsultacjach 10 Egzamin - 1h Punkty ECTS: 6 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 2. J. Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 3. A. Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 4. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 Literatura uzupełniająca: 1. M. Błaszak, Ł. Przybylski, Rzeczy są dla ludzi, Niepełnosprawność i idea uniwersalnego projektowania, Wydawnictwo naukowe SCHOLAR, Warszawa 2010 (dostęp: http://mapabarier.siskom.waw.pl/wp-content/uploads/2012/11/Rzeczy-s%C4%85-dla-ludzi.pdf) |
|
Uwagi: |
W okresie od 7 stycznia do 6 lutego 2023 r. zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy eduPortal w formie synchronicznej (wirtualne spotkanie) oraz asynchronicznej (tj. e-learningu, jako zajęcia bez bezpośredniego udziału nauczycieli). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.