Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS2-2MMN | Kod Erasmus / ISCED: |
04.002
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy | ||
Jednostka: | Instytut Zarządzania | ||
Grupy: |
2L stac.studia zarządzania II st. - przedm.obowiązkowe Zarządzanie 2 rok 2 st. Stacjonarne sem Zimowy |
||
Punkty ECTS i inne: |
6.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw. Studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku globalnym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji. |
||
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa.Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym.strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym. |
||
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki forma studiów stacjonarne, rodzaj przedmiotu kierunkowy, dziedzina i dyscyplina nauki ekonomia, zarządzanie rok studiów 2, semestr 3, wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 30 godzin ćwiczeń, Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadku Liczba godzin:Udział w wykładach 15 Przygotowanie się do wykładu 12 Przygotowanie do egzaminu końcowego 10 Udział w ćwiczeniach 30 Przygotowanie do ćwiczeń 12 Zapoznanie się z literaturą 35 Przygotowanie projektów na ćwiczenia 25 Udział w konsultacjach 10 Egzamin końcowy 1 Punkty ECTS: 6 |
||
Literatura: |
1. W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 2. J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 3. A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 4. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marek Kruk | |
Prowadzący grup: | Marek Kruk, Anna Śleszyńska-Świderska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa.Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym.strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym. | |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki forma studiów stacjonarne, rodzaj przedmiotu kierunkowy, dziedzina i dyscyplina nauki ekonomia, zarządzanie rok studiów 2, semestr 3, wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 30 godzin ćwiczeń, Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadku Liczba godzin:Udział w wykładach 15 Przygotowanie się do wykładu 12 Przygotowanie do egzaminu końcowego 10 Udział w ćwiczeniach 30 Przygotowanie do ćwiczeń 12 Zapoznanie się z literaturą 35 Przygotowanie projektów na ćwiczenia 25 Udział w konsultacjach 10 Egzamin końcowy 1 Punkty ECTS: 6 | |
Literatura: |
1. W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 2. J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 3. A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 4. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.