Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia konsumenta-przedmiot oferowany w języku angielskim

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-ZS2-2PPKO#e
Kod Erasmus / ISCED: 04.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia konsumenta-przedmiot oferowany w języku angielskim
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

The subject concerns knowledge, skills and competencies in the field of consumer psychology. The purpose of the course is to prepare the student for work in the field of management and marketing, taking into account the psychological basis of decision-making by market buyers

Skrócony opis:

The aim of the course is to familiarize with the processes of consumer perception, the influence of emotions, motives , attitudes on his decision, as well as the process of analyzing the behavior of buyers based on the basics of psychology

Pełny opis:

Level of education: Second cycle studies

Profile of studies: General academic

Form of studies: full-time

Subject language: Polish

Subject type: Specialization subject

Field, discipline: social sciences, economics

Year of study/semester: second year/fourth semester

Number of teaching hours:

• Lecture - 15 h,

• Exercises - 15 h

Didactic method: Lecture using multimedia techniques, engaging students. Design method.

ECTS points: 3

Quantitative indicators:

Student activity:

  • Participation in lectures - 15 h
  • Participation in exercises - 15 h
  • Preparation for practical classes - 7 h
  • Implementation design tasks - 15 h
  • Participation in consultations - 8 h
  • Preparation for passing - 15 h

Student's workload related to classes:< /p>

  • requiring direct participation of the teacher – 38 h (1.52 ECTS)
  • of a practical nature – 15 h

Literatura:

Primary literature:

  • Norton, M.I., Rucker, D.D. and Lamberton, C., eds. (2015). The Cambridge Handbook of Consumer Psychology. Cambridge University Press. Available at: https://www.cambridge.org/core/books/cambridge-handbook-of-consumer-psychology/6FFB02292F12DEAF9090CC18EBE7C4C0
  • Jansson-Boyd, C.V. (Year). Consumer Psychology. Publisher: Open University Press.
  • Hackett, P.M.W., Schwarzenbach J., Jürgens U.M. (2016) Consumer Psychology: A Study Guide to Qualitative Research Methods. [Place of publication not identified]: Verlag Barbara Budrich. Available at: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=1282736&lang=pl&site=ehost-live
Supplementary literature:
  • Gupta, S. (2021). How People Buy Online: The Psychology Behind Consumer Behaviour. 1st ed. SAGE Publications Pvt. Ltd. Available at: https://doi.org/10.4135/9789354793066
  • Singh, A. (2014). Managing Emotion in Design Innovation. 1st ed. CRC Press, Taylor & Francis Group. Available at: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=621498&lang=pl&site=ehost-live
  • Angeline G. Close ed (2018). The Dark Side of Social Media: A Consumer Psychology Perspective. Routledge Taylor & Francis Group, 2018.

Efekty uczenia się:

2PPKO_W01 has knowledge of the different types of relationships occurring in the process of purchasing products, including between the entrepreneur and the consumer, as well as has an in-depth knowledge of the social ties occurring within the framework of the consumer-entrepreneur market relationship (KA7_WG4)

2PPKO_W02: has an expanded knowledge of man as a consumer, participating in the entire process of purchasing decisions: from the recognition of need to feedback. (KA7_WG5)

2PPKO_U01: is able to correctly interpret and explain the behavior of buyers and also identify methods to study this behavior. (KA7_UW1)

2PPKO_U02: is able to correctly analyze from the point of view of psychology the causes and course of consumer behavior in the market, formulate their own opinions on the cause and consequences of these behaviors, and put forward simple research hypotheses in the field of behavioral analysis of consumption. (KA7_UW3)

Metody i kryteria oceniania:

Lecture:

In order to pass the lecture, it is necessary to take a credit test (single-choice test) and receive at least 55% of the possible points.

Verification of learning outcomes: 2PPKO_W01, 2PPKO_W02.

Exercises:

In order to pass the exercises, it is necessary to submit the projects assigned for implementation on time. Projects must be submitted in digital form on the Eduportal platform. The grade from the exercises is a component of the grades from:

  • credit test,
  • given projects.
Test and project grades have equal weights.

Weryfikacja efektów uczenia się: 2PPKO_U01, 2PPKO_U02, 2PPKO_W01, 2PPKO_W02.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Poskrobko
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)