Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS1-2CPT1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.252
|
Nazwa przedmiotu: | Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 78 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 30 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin, - udział w zaliczeniu - 0,5 godziny, - przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin, - przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS |
Literatura: |
1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017 2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009 3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005 4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016 5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015 6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997 7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007 8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013 9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009 10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów. 11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion. |
Efekty uczenia się: |
Poniższe efekty uczenia się wynikają z treści przedmiotu: KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię KP6_UW8 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania KP6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych KP6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć jest na ocenę. Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z: - końcowej prezentacji, - obecności - aktywności na zajęciach. Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów. Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający szczególne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Winiecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Winiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 78 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 30 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin, - udział w zaliczeniu - 0,5 godziny, - przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin, - przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017 2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009 3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005 4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016 5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015 6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997 7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007 8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013 9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009 10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów. 11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion. |
|
Uwagi: |
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Kramkowska | |
Prowadzący grup: | Emilia Kramkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 78 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 30 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin, - udział w zaliczeniu - 0,5 godziny, - przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin, - przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017 2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009 3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005 4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016 5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015 6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997 7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007 8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013 9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009 10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów. 11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion. |
|
Uwagi: |
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający szczególne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.