Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 480-SS1-2CPT1
Kod Erasmus / ISCED: 14.252 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera
Jednostka: Wydział Socjologii
Grupy: 3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne

Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI

Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej

Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium

Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:

30 godzin prowadzonych w formie laboratorium

Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 78 godzin

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w laboratoriach - 30 godzin,

- udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin,

- udział w zaliczeniu - 0,5 godziny,

- przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin,

- przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny

razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS

razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS

Literatura:

1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017

2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009

3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005

4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016

5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015

6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997

7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007

8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013

9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009

10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów.

11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion.

Efekty uczenia się:

Poniższe efekty uczenia się wynikają z treści przedmiotu:

KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię

KP6_UW8 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania

KP6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych

KP6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie zajęć jest na ocenę.

Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z:

- końcowej prezentacji,

- obecności

- aktywności na zajęciach.

Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów.

Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.

Studenci posiadający szczególne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Winiecka
Prowadzący grup: Katarzyna Winiecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne

Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI

Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej

Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium

Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:

30 godzin prowadzonych w formie laboratorium

Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 78 godzin

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w laboratoriach - 30 godzin,

- udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin,

- udział w zaliczeniu - 0,5 godziny,

- przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin,

- przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny

razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS

razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS

Literatura:

1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017

2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009

3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005

4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016

5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015

6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997

7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007

8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013

9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009

10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów.

11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion.

Uwagi:

Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.

Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Emilia Kramkowska
Prowadzący grup: Emilia Kramkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne

Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI

Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej

Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium

Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:

30 godzin prowadzonych w formie laboratorium

Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 78 godzin

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w laboratoriach - 30 godzin,

- udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin,

- udział w zaliczeniu - 0,5 godziny,

- przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin,

- przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny

razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS

razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS

Literatura:

1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017

2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009

3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005

4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016

5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015

6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997

7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007

8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013

9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009

10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów.

11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion.

Uwagi:

Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.

Studenci posiadający szczególne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)