Projektowanie i prowadzenie szkoleń
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS1-3PSZ1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.253
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie i prowadzenie szkoleń |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają przygotować do przeprowadzenia własnego szkolenia w oparciu o autorski scenariusz. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wykształcenie umiejętność napisania scenariusza, przekazanie wiedzy na temat roli trenera, jego kompetencji, narzędzi trenerskich do pracy w małej grupie, radzenie sobie z oporem w grupie. • Profil studiów - ogólnoakademicki. • Forma studiów–stacjonarne • Rodzaj przedmiotu– fakultatywny • Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia • Rok studiów/semestr– Stopień I, rok III/sem. I . • Wymagania wstępne – brak. • Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godzin laboratorium. • Metody dydaktyczne – ćwiczenia, konsultacje, warsztat • Punkty ECTS – 3 • Bilans nakładu pracy studenta: 30 godzin - obecność na zajęciach 6 godzin - udział w konsultacjach; 2 godz. udział w zaliczeniu 30 godzin - przygotowanie do zajęć; 10 - przygotowanie do zajęc i zaliczenia • Wskaźniki ilościowe: - godziny wymagające udziału nauczyciela 36 godzin = 1,4 ECTS - samodzielna praca studenta: 42 godzin = 1,6 ECTS łącznie 78 godz. = 3 ECTS |
Literatura: |
M. Łaguna, „Szkolenie” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004 M. Silberman, „Metody aktywizujące w szkoleniach” Oficyna Ekonomiczna 2004. N. P. Alexander „Udane szkolenie”, Jedność, 2007. A. Kirby, „Gry szkoleniowe”, Wolters Kulwer 2011 A. Mayo, ,,Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników” , Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2002. D. L. Kirkpatrick, ,,Ocena efektywności szkoleń. Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń” Studio EMKA, Warszawa 2001. L. Rae, ,,Planowanie i projektowanie szkoleń” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. P. Bramley, ,,Ocena efektywności szkoleń.” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. R. Leslie „Planowanie i projektowanie szkoleń”, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 1998. http://edwdebono.com/ - koncepcje myślenia kreatywnego (Edward de Bono). |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG1 zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię (aktywność na zajęciach) KP6_UW8 potrafi identyfikować problemy społeczne wybrane zbiorowości oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania (aktywność na zajęciach) KP6_KO1 jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych ((aktywność na zajęciach, scenariusz ) KP6_KO2 jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim (aktywność na zajęciach, scenariusz) |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie autorskiego scenariusza według wzoru Aktywność na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Sztop-Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Sztop-Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają przygotować do przeprowadzenia własnego szkolenia w oparciu o autorski scenariusz. |
|
Pełny opis: |
Na zajęciach studenci poznają podstawy warsztatu trenera pod kaem projektowania szkoleń i warsztatów, dynamiki grupowej i metod pracy z dorosłymi (cykl Kolba). Za pomocą literatury przedmiotu oraz działań warsztatowych poznają podstawowe zagadnienia dotyczące projektowania i realizacji szkoleń. Zajęcia mają przygotować do przeprowadzenia własnego szkolenia w oparciu o autorski scenariusz w semestrze letnim na zajęciach Superwizja autorskich warsztatów. |
|
Literatura: |
Justyna Matras, Rafał Żak, Podręcznika pracy trenera, Wydawnictwo PWN, Warszawa2022 Sławomir Jarmuż, Tomasz Witkowski, Podręcznik trenera, Biblioteka Moderatora 2004 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.