Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie i prowadzenie szkoleń

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 480-SS1-3PSZ1
Kod Erasmus / ISCED: 14.253 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie i prowadzenie szkoleń
Jednostka: Wydział Socjologii
Grupy: 3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia mają przygotować do przeprowadzenia własnego szkolenia w oparciu o autorski scenariusz.

Pełny opis:

Celem zajęć jest wykształcenie umiejętność napisania scenariusza, przekazanie wiedzy na temat roli trenera, jego kompetencji, narzędzi

trenerskich do pracy w małej grupie, radzenie sobie z oporem w grupie.

• Profil studiów - ogólnoakademicki.

• Forma studiów–stacjonarne

• Rodzaj przedmiotu– fakultatywny

• Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia

• Rok studiów/semestr– Stopień I, rok III/sem. I .

• Wymagania wstępne – brak.

• Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godzin laboratorium.

• Metody dydaktyczne – ćwiczenia, konsultacje, warsztat

• Punkty ECTS – 3

• Bilans nakładu pracy studenta:

30 godzin - obecność na zajęciach

6 godzin - udział w konsultacjach;

2 godz. udział w zaliczeniu

30 godzin - przygotowanie do zajęć;

10 - przygotowanie do zajęc i zaliczenia

• Wskaźniki ilościowe:

- godziny wymagające udziału nauczyciela 36 godzin = 1,4 ECTS

- samodzielna praca studenta: 42 godzin = 1,6 ECTS

łącznie 78 godz. = 3 ECTS

Literatura:

M. Łaguna, „Szkolenie” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004

M. Silberman, „Metody aktywizujące w szkoleniach” Oficyna Ekonomiczna 2004.

N. P. Alexander „Udane szkolenie”, Jedność, 2007.

A. Kirby, „Gry szkoleniowe”, Wolters Kulwer 2011

A. Mayo, ,,Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników” , Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2002.

D. L. Kirkpatrick, ,,Ocena efektywności szkoleń. Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń” Studio EMKA, Warszawa 2001.

L. Rae, ,,Planowanie i projektowanie szkoleń” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

P. Bramley, ,,Ocena efektywności szkoleń.” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

R. Leslie „Planowanie i projektowanie szkoleń”, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 1998.

http://edwdebono.com/ - koncepcje myślenia kreatywnego (Edward de Bono).

Efekty uczenia się:

KP6_WG1 zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez

socjologię (aktywność na zajęciach)

KP6_UW8 potrafi identyfikować problemy społeczne wybrane

zbiorowości oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania (aktywność na zajęciach)

KP6_KO1 jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych ((aktywność na zajęciach,

scenariusz )

KP6_KO2 jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej

różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim

(aktywność na zajęciach, scenariusz)

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie autorskiego scenariusza według wzoru

Aktywność na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Sztop-Rutkowska
Prowadzący grup: Katarzyna Sztop-Rutkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają przygotować do przeprowadzenia własnego szkolenia w oparciu o autorski scenariusz.

Pełny opis:

Na zajęciach studenci poznają podstawy warsztatu trenera pod kaem projektowania szkoleń i warsztatów, dynamiki grupowej i metod pracy z dorosłymi (cykl Kolba). Za pomocą literatury przedmiotu oraz działań warsztatowych poznają podstawowe zagadnienia dotyczące projektowania i realizacji szkoleń.

Zajęcia mają przygotować do przeprowadzenia własnego szkolenia w oparciu o autorski scenariusz w semestrze letnim na zajęciach Superwizja autorskich warsztatów.

Literatura:

Justyna Matras, Rafał Żak, Podręcznika pracy trenera, Wydawnictwo PWN, Warszawa2022

Sławomir Jarmuż, Tomasz Witkowski, Podręcznik trenera, Biblioteka Moderatora 2004

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)