Analiza matematyczna 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 510-IS1-2AM3-23 |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.102
|
Nazwa przedmiotu: | Analiza matematyczna 3 |
Jednostka: | Wydział Informatyki |
Grupy: |
2 rok 1 stopnia sem. zimowy Informatyka 3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Algebra liniowa z geometrią analityczną 510-IS1-1ALG-23 |
Skrócony opis: |
Elementy topologii, przestrzeń metryczna. Funkcje wielu zmiennych: dziedzina, granice funkcji, wykresy. Pochodne cząstkowe. Twierdzenie Schwarza. Pochodna kierunkowa, gradient. Pochodna funkcji uwikłanej. Ekstrema funkcji wielu zmiennych. Jakobian. Współrzędne biegunowe. Całka podwójna i potrójna po obszarze normalnym. Zastosowanie całek w geometrii i w fizyce. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: informatyka Rok studiów: 2, semestr: 3 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak Przedmioty wprowadzające: Analiza matematyczna 1, Analiza matematyczna 2 Wykład: 15 godz. Ćwiczenia: 30 godz. Metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia rachunkowe, konsultacje, praca z literaturą, rozwiązywanie zadań domowych Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta Udział w zajęciach: - wykład 15 godz. - ćwiczenia 30 godz. Przygotowanie do zajęć: - wykład 5 godz. - ćwiczenia 5 godz. Zapoznanie z literaturą: 5 godz. Prace domowe: 2 godz. Przygotowanie do kolokwium: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu: 15 godz. Czas trwania egzaminu: 4 godz. Udział w konsultacjach: 4 godz. Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 53 godz., 2,1 ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 47 godz., 1,9 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2: przykłady i zadania, GiS, 2019. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2: definicje, twierdzenia, wzory, GiS, 2019. W. Stankiewicz, J. Wojtowicz, Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, PWN, Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca G.M. Fichtenholz, Rachunek różniczkowy i całkowy, tom 1 i 3, PWN, Warszawa 2005. K. Kuratowski Rachunek różniczkowy i całkowy: funkcje jednej zmiennej, PWN, Warszawa 2021. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, część II, PWN, Warszawa 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 1. Student zna podstawowe pojęcia i twierdzenia rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych rzeczywistych. KP6_WG1 2. Student ma podstawową wiedzę na temat całek podwójnych i potrójnych. KP6_WG1 Umiejętności 1. Student potrafi obliczać pochodne, umie sprawdzić istnienie funkcji uwikłanych i umie badać istnienie ekstremów lokalnych. KP6_UW2 2. Student ma opanowane podstawowe techniki całkowania. KP6_UW2 3. Wykorzystuje aparat logiki matematycznej do opisu i weryfikacji faktów dotyczących funkcji wielu zmiennych, potrafi stosować rozumowanie indukcyjne i rozumowanie dedukcyjne. KP6_UW4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia: egzamin. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Schmeidel | |
Prowadzący grup: | Barbara Łupińska, Ewa Schmeidel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.