Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie w środowiskach graficznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 510-IS1-2PWSG-23
Kod Erasmus / ISCED: 11.302 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie w środowiskach graficznych
Jednostka: Wydział Informatyki
Grupy: 2 rok 1 stopnia sem. letni Informatyka
3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Podstawy programowania strukturalnego 0600-IS1-1PPS
Programowanie zaawansowane 0600-IS1-2PZ
Wstęp do programowania obiektowego 0600-IS1-1WPO

Założenia (opisowo):

Przedmiot zaznajamia z programowaniem współczesnego interfejsu użytkownika do komputerów desktopowych. W ograniczonym stopniu porusza też problematykę systemów mobilnych oraz serwisów internetowych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

lektura monograficzna

Skrócony opis:

Programowanie współczesnego interfejsu użytkownika do aplikacji okienkowych komputerów desktopowych, w szczególności pod system operacyjny Windows. Problematyka systemów mobilnych oraz dostępnych zdalnie przez witrynę internetową.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: informatyka

Rok studiów / semestr: 2 / 4

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak

Wykład: 30 , laboratorium 30

Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium

Punkty ECTS: 4

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

- wykład: 30h

- laboratorium: 30h

Przygotowanie do zajęć:

- wykład 15h

- laboratorium 30h

Zapoznanie z literaturą: 5h

Przygotowanie do kolokwium: 10h

Przygotowanie do egzaminu: 15h

Czas trwania egzaminu: 2h

Udział w konsultacjach: 1h

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: : 63h, 2 ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 75h, 3 ECTS

Literatura:

Podstawowa:

1. Lars Powers, Mike Snell - Microsoft Visual Studio 2008. Ksiega eksperta. Helion, 2009.

2. Andrew Thoelsen - Jezyk C# i platforma .NET. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.

Uzupełniająca:

3. John Sharp, Jon Jagger - Microsoft Visual C# .NET. Wydawnictwo RM, 2002.

4. Allen Jones - C# Księga przykładów. Promise, 2005.

5. Jose Mojica - C# i ASP.net. Szybki start. Helion, 2004.

6. Joe Mayo - C# 3.0 dla .NET 3.5 Księga eksperta. Helion, 2010.

Efekty uczenia się:

Zna w stopniu zaawansowanym język C#, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania w nim mechanizmów programowania obiektowego. KA6_WG1, KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG11,

Zna podstawowe pojęcia, zagadnienia oraz zasady tworzenia graficznego interfejsu użytkownika (GUI), w szczególności podstawy interfejsu okienkowego, Windows API, Windows Forms, GDI, GDI+, WPF oraz XAML. KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG10, KA6_WG11

Zna wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związanych ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu). KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG10, KA6_WG11, KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UW8, KA6_UW15, KA6_UK3

Potrafi tworzyć poprawne aplikacje w paradygmacie obiektowym w C# z uwzględnieniem zaawansowanych mechanizmów obiektowych. KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG11

Potrafi wykorzystać funkcjonalności różnych technik programowania w środowisku graficznym, m.in.: Windows API, biblioteki Windows Forms zawartej w .NET Framework oraz silnika WPF. Potrafi tworzyć graficzny interfejs użytkownika z uwzględnieniem ergonomii oraz analizy potrzeb

potencjalnych użytkowników. KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UW8, KA6_UW15, KA6_UK3

Potrafi stosować w praktyce wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związane ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu). KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UW8, KA6_UW15, KA6_UK3

Potrafi przejąć kompetencje programisty interfejsu użytkownika oraz stosować techniki programistyczne umożliwiające i ułatwiające współpracę programistów na różnych poziomach współdziałania. KA6_UU1, KA6_KK1

Metody i kryteria oceniania:

Ogólna forma zaliczenia: kolokwium zaliczeniowe

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Rybnik
Prowadzący grup: Mariusz Rybnik, Łukasz Szeremeta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)