Objazd naukowy 3
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 520-KS1-3ONK3 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Objazd naukowy 3 |
| Jednostka: | Wydział Studiów Kulturowych |
| Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. obowiązkowe Kulturoznawstwo 3 rok sem. letni 1 stopień |
| Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Skrócony opis: |
Zajęcia mają charakter praktyczny. W ich trakcie studenci zrealizują temat „Korelacja kultury i natury na Podlasiu”. Przeciwieństwo kultura/natura (w ramach różnych systemów ideologicznych, kulturowych, światopoglądowych) przyjmuje różne rozwiązania. W coraz większym stopniu staje się ono również tematem refleksji związanej z kwestiami równowagi środowiska, stylów życia, koncepcji rozwoju. Dlatego coraz więcej działań kulturalnych i artystycznych eksploruje ten temat poszukując w nim ważnych społecznie kontekstów. Natura (jako część rozumienia słowa kultura) staje się ważnym polem eksploracji i animacji kultury. |
| Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy, Grupa Zajęć 7 Zajęcia terenowe Rok studiów/semestr: III rok/semestr VI (studia pierwszego stopnia) Wymagania wstępne: brak Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin zajęć terenowych. Metody dydaktyczne: praktyczna - wyjazd na objazd naukowy Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaje aktywności: – udział w zajęciach terenowych – 15 godzin; – przygotowanie do zajęć terenowych – 5 godzin; – konsultacje – 5 godzin; Razem 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami: – wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS – o charakterze praktycznym – 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS |
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Kilka słów o ziołach - Kultura i natura - łąka jako antidotum https://www.youtube.com/watch?v=KfsF719rqos (dostęp: 27.02.2021r.) Duma, T. (2015). Natura miarą sensu kultury, Zeszyty Naukowe KUL, 57, nr 1, s. 35-49. https://czasopisma.kul.pl/znkul/article/download/11443/9801 (dostęp: 27.02.2021r.) Macnaghten, P., Urry, J. (2005). Alternatywne przyrody. Nowe myślenie o przyrodzie i społeczeństwie, Warszawa: Wydawnictwo Scholar. Literatura uzupełniająca: Kępkowicz, A. (2010). Sztuka w przestrzeni parku jako wielowątkowe zjawisko w kontekście natura – kultura, Przestrzeń i Forma, nr 10, s. 57-70. https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.baztech-article-BPS1-0042-0059# (dostęp: 27.02.2021r.) Konczal, A. A. (2017). Antropologia lasu. Leśnicy a percepcja i kształtowanie wizerunków przyrody w Polsce. Rozprawa doktorska. https://repozytorium.amu.edu.pl/handle/10593/17940 (dostęp: 27.02.2021r.) Kotowa, B. (2016). Natura czy kultura?, Chowanna, 2, s. 17-28. http://bazhum.muzhp.pl/media/files/Chowanna/Chowanna-r2016-t2/Chowanna-r2016-t2-s17-28/Chowanna-r2016-t2-s17-28.pdf (dostęp: 27.02.2021r.) Literatura zostanie przedstawiona na zajęciach wstępnych - omówieniu założeń i realizacji przedmiotu. Literatura będzie szczegółowo omawiana na zajęciach jeżeli wyjazd nie będzie możliwy w zależności od obowiązujących regulacji. |
| Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student/ka: W1. Zna i rozumie zasady działania instytucji kultury oraz orientuje się we współczesnym życiu kulturalnym (KA6_WK5) W zakresie umiejętności student/ka: U1. Potrafi rozpoznać i zinterpretować wytwory kultury z wykorzystaniem odpowiednich metod badawczych (P6S_UW, KA6_UW4) U2. Potrafi komunikować się z wykorzystaniem terminologii kulturoznawczej (P6S_UK, KA6_UK1) U3. Potrafi formułować opinie krytyczne na podstawie wiedzy naukowej i własnych obserwacji (P6S_UK, KA6_UK2) U4. Potrafi komunikować się międzykulturowo (P6S_UK, KA6_UK3) U5. Umie brać udział w dyskusji naukowej i przygotować do niej argumentację (P6S_UO, KA6_UO2) U6. Potrafi samodzielnie doskonalić umiejętność diagnozowania zjawisk kulturowych (P6S_UU, KA6_UU3) W zakresie kompetencji społecznych student: K1. Jest gotów do twórczej analizy i reagowania na nowe sytuacje kulturowe (P6S_KK, KA6_KK2) K2. Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu (P6S_KK, KA6_KK3, P6S_KO, KA6_KO3) K3. Jest otwarty na nowe idee (P6S_KO, KA6_KO1) K4. Jest gotów do etycznego działania jako badacz kultury (P6S_KR, KA6_KR1) K5. Jest gotów do przestrzegania zasad etycznych w tworzeniu i ocenie wytworów kultury (P6S_KR, KA6_KR3) |
| Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: praktyczna - wyjazd na objazd naukowy (jeżeli wyjazd nie będzie możliwy w zależności od obowiązujących regulacji - wykonanie projektu na zaliczenie (fotoeseju, wideoeseju) i jego prezentacja na zajęciach) Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena aktywności poparta wiedzą wyniesioną z opracowanego materiału Zasady zaliczania nieobecności: ustna w trakcie konsultacji Liczba godzin nieobecności kwalifikujących do niezaliczenia przedmiotu: 8 Niezbędne czynności, które student ma za zadanie wykonać , aby uzyskać pozytywną ocenę z przedmiotu, to: - wyjazd na objazd naukowy zorganizowany przez prowadzącego przedmiot (w przypadku usprawiedliwionej nieobecności na wyjeździe: wykonanie projektu na zaliczenie (fotoeseju, wideoeseju) po odbyciu własnego objazdu naukowego, zgodnego z tematyką przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ ZTR
PT |
| Typ zajęć: |
Zajęcia terenowe, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Joanna Mytnik-Daniluk | |
| Prowadzący grup: | Joanna Mytnik-Daniluk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT ZTR
|
| Typ zajęć: |
Zajęcia terenowe, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Łukasz Cebula | |
| Prowadzący grup: | Łukasz Cebula | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie | |
| Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z bogactwem filmowego życia kulturalnego na Podlasiu poprzez wizytę lokalizacji związanych z aspektami kinematograficznymi oraz wizyty studyjne i spotkania z twórcami i animatorami kultury w ich środowisku twórczym. Każdy wyjazd będzie poprzedzony krótkim wprowadzeniem w poruszaną tematykę. na koniec odbywa się rozmowa podsumowująca. |
|
| Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy, Grupa Zajęć 7 Zajęcia terenowe Rok studiów/semestr: III rok/semestr VI (studia pierwszego stopnia) Wymagania wstępne: brak Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin zajęć terenowych. Metody dydaktyczne: praktyczna - wyjazd na objazd naukowy Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaje aktywności: – udział w zajęciach terenowych – 15 godzin; – przygotowanie do zajęć terenowych – 5 godzin; – konsultacje – 5 godzin; Razem 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami: – wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS – o charakterze praktycznym – 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS |
|
| Literatura: |
Album - Wyśniona historia kina na Podlasiu Adamski, Tomasz. Projekt Wyśniona historia kina na Podlasiu w kontekście autoetnograficznym i edukacyjnym. Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, nr 2(20), 2023, s. 13–28. Dostępne online: repozytorium.uwb.edu.pl. |
|
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Zajęcia terenowe, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Igor Mogielnicki | |
| Prowadzący grup: | Igor Mogielnicki | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie | |
| Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z bogactwem filmowego życia kulturalnego na Podlasiu poprzez wizytę lokalizacji związanych z aspektami kinematograficznymi oraz wizyty studyjne i spotkania z twórcami i animatorami kultury w ich środowisku twórczym. Każdy wyjazd będzie poprzedzony krótkim wprowadzeniem w poruszaną tematykę. na koniec odbywa się rozmowa podsumowująca. |
|
| Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy, Grupa Zajęć 7 Zajęcia terenowe Rok studiów/semestr: III rok/semestr VI (studia pierwszego stopnia) Wymagania wstępne: brak Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin zajęć terenowych. Metody dydaktyczne: praktyczna - wyjazd na objazd naukowy Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaje aktywności: – udział w zajęciach terenowych – 15 godzin; – przygotowanie do zajęć terenowych – 5 godzin; – konsultacje – 5 godzin; Razem 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami: – wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS – o charakterze praktycznym – 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS |
|
| Literatura: |
Album - Wyśniona historia kina na Podlasiu Adamski, Tomasz. Projekt Wyśniona historia kina na Podlasiu w kontekście autoetnograficznym i edukacyjnym. Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, nr 2(20), 2023, s. 13–28. Dostępne online: repozytorium.uwb.edu.pl. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
