Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZN1-1BMA |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 1 rok Niestacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji rynkowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania rynkowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji rynkowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania rynkowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin Metody dydaktyczne: - podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań - ćwiczeniowe: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja Z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii Covid zajęcia w roku akademickim 2020/2021 prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem MS Teams i platformy Blackboard. Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. ) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 9 Udział w ćwiczeniach - 15 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 57 Udział w konsultacjach - 5 Przygotowanie do wykładów i zaliczenia - 20 Studiowanie literatury - 18 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125 Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 29h; 1,16 ECTS |
Literatura: |
Literatura Podstawowa: 1. K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe : metody, nowe technologie, obszary aplikacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008. 2. D. Maison, A. Noga-Bogomilski (red.), Badania marketingowe : od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007. 3. R. Milic-Czerniak (red.), Badania marketingowe : nowe metody badań i zastosowania, Difin, Warszawa 2019. 4. M. Rószkiewicz, K. Mazurek-Łopacińska, A. Sagan (red.), Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych: podejścia ilościowe, jakościowe i mieszane, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2021. Literatura Uzupełniająca: 1. S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011. |
Efekty uczenia się: |
1BMA_WG1 student posiada zaawansowaną wiedzę o relacjach rynkowych łączących podmioty runku , w tym sprzedawcę z klientem celem realizacji badań marketingowych KA6_WG1 - test 1BMA_UW01 student prawidłowo analizuje i interpretuje zachowania podmiotów rynkowych mających wpływ na aktywność marketingową podmiotu, uwzględniając wpływ zjawisk gospodarczych, prawnych, kulturowych i politycznych na te zachowania KA6_UW1 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków, kolokwium 1BMA_UW02 realizując badania marketingowe student w oparciu o zdobyte dane rozstrzyga złożone i nietypowe wyzwania marketingowe wynikające z uwarunkowań gospodarczych, prawnych, kulturowych i politycznych KA6_UW2 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków 1BMA_UW03 student potrafi podejmować decyzji w obszarze marketingu dysponując danymi z zbadań marketingowych oraz w oparciu o dotychczas zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i jakości KA6_UW4 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków, kolokwium 1BMA_UW04 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu marketingowym KA6_UW5 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków 1BMA_UK01 potrafi przygotować opracowanie pisemną i prezentację z zakresu marketingu w oparciu zmienne pochodzące z badań marketingowych i innych w obszarze marketingu KA6_UK1 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków, przygotowanie projektu 1BMA_UK02 potrafi wypowiedzieć się na temat badań marketingowych i tematów pokrewnych w obszarze marketingu dobierając do tego słownictwo z ww. obszaru tematycznego KA6_UK2 - przygotowanie projektu 1BMA_UO01 potrafi realizować zadania i projektu z zakresu badań marketingowych w grupie, przyjmują w trakcie tego procesu różne role KA6_U01 - przygotowanie projektu |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Wykład - zaliczenie testu końcowego Ćwiczenia: zaliczenie testu w formie zadania grupowego, wykonanie studium przypadku i projektów Kryteria: Wykład- uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z testu końcowego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń. Ćwiczenia: - uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z następujących aktywności: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusj |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska | |
Prowadzący grup: | Damian Sówka, Anna Śleszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji marketingowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania marketingowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin Metody dydaktyczne: - podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań - ćwiczeniowe: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja Z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii Covid zajęcia w roku akademickim 2020/2021 prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem MS Teams i platformy Blackboard. Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. ) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 9 Udział w ćwiczeniach - 15 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 57 Udział w konsultacjach - 5 Przygotowanie do wykładów i zaliczenia - 20 Studiowanie literatury - 18 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125 Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 29h; 1,16 ECTS |
|
Literatura: |
Literatura Podstawowa: 1. K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe : metody, nowe technologie, obszary aplikacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008. 2. D. Maison, A. Noga-Bogomilski (red.), Badania marketingowe : od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007. 3. R. Milic-Czerniak (red.), Badania marketingowe : nowe metody badań i zastosowania, Difin, Warszawa 2019. 4. M. Rószkiewicz, K. Mazurek-Łopacińska, A. Sagan (red.), Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych: podejścia ilościowe, jakościowe i mieszane, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2021. Literatura Uzupełniająca: 1. S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska | |
Prowadzący grup: | Damian Sówka, Anna Śleszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.