Zachowania organizacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZN1-1ZOR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Zachowania organizacyjne |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 1 rok Niestacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poznanie problematyki zachowań organizacyjnych, uwarunkowań poszczególnych typów zachowań oraz zdobycie umiejętności diagnozy i właściwego zarządzania jednostką w organizacji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: PRZEDMIOTY KIERUNKOWE Dziedzina nauki: Nauki społeczne, Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, I rok, 2 semestr Wymagania wstępne: wiedza w zakresie podstaw zarządzania Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 9h, ćwiczenia 18h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu. Na ćwiczeniach zadania grupowe, case study oraz dyskusja. Punkty ECTS 5 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w wykładach 9 godz. -udział w ćwiczeniach 18 godz. -udział w egzaminie 2 godz. -udział w konsultacjach 3 godz. -studiowanie literatury 18 godz. - przygotowanie do wykładów 37 godz. -przygotowanie do ćwiczeń 38 godz. - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 - liczba godzin; 1,28 pkt ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Ambroziak D., Maj. M., Oszustwa i nieuczciwość w organizacjach, Wolters Kluwer, Warszawa 2013. 2. Buszko A., Uwarunkowania współczesnych zachowań w organizacji, Difin, Warszawa 2013. 3. Kmiotek K., Piecuch T., Zachowania organizacyjne. Teoria i przykłady, Difin, Warszawa 2012. 4. Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., (red.), Zachowania organizacyjne. Zarys problematyki, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2019. 5. Stańczyk I., Twaróg S., Człowiek w organizacji, wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018. Literatura uzupełniająca: 1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2023. 2. Kuc B.R., Moczydłowska J., Zachowania organizacyjne. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa 2009. |
Efekty uczenia się: |
ZOR_W01 - ma zaawansowaną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji, tworzących kulturę organizacyjną oraz rządzących nimi prawidłowości - KA6_WG1 - Egzamin pisemny ZOR_W02 - posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o człowieku jako uczestniku struktur organizacyjnych oraz zasad rządzących określonymi zachowaniami, np. reakcji na systemy motywowania, anomię pracowniczą, czy mobbing - KA6_WK5 - Egzamin pisemny ZOR_W03 - posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji, procesach zmian organizacyjnych, procesach motywowania, władzy i przywództwie - KA6_WK7 - Egzamin pisemny ZOR_U01 - wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu oraz zachowań organizacyjnych do analizy i rozstrzygania złożonych i nietypowych problemów (np. mobbing, nieuczciwości w organizacjach, wypalenie zawodowe), proponując odpowiednie ich rozwiązania - KA6_UW4 - Studia przypadków, praca indywidualna i w grupach, zadania praktyczne ZOR_U02 - potrafi prawidłowo analizować i interpretować zachowania organizacyjne - KA6_UW5 - Studia przypadków, praca indywidualna i w grupach, zadania praktyczne ZOR_U03 - potrafi przygotować prace pisemne i/lub prezentacje multimedialne poświęcone zachowanim organizacyjnym, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe KA6_UK1 - Studia przypadków, praca indywidualna i w grupach, zadania praktyczne ZOR_U04 - potrafi pracować w grupie, biorąc aktywny udział w rozwiązywaniu zadań i studiów przypadku z zakresu zachowań organizacyjnych KA6_U01 - Studia przypadków, praca indywidualna i w grupach, zadania praktyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z elementami prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu. ćwiczenia - zadania grupowe, studia przypadków oraz dyskusja, kolokwium. Formy zaliczenia przedmiotu: Wykład - zaliczenie pisemne w formie testu uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi' do egzaminu dopuszczeni są jedynie studenci, którzy uzyskają zaliczenie z ćwiczeń. Ćwiczenia - podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie min. 51 % punktów możliwych do zdobycia na zajęciach oraz obecność na zajęciach. Oceniany jest poziom rozwiązywanych zadań oraz case study indywidualnie lub grupowo, poziom prezentacji multimedialnych oraz prac pisemnych Na ocenę dostateczną należy zdobyć 51% możliwych do zdobycia punktów. Punktacja: 91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra 81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus 71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra 61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus 51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna Prowadzący dopuszcza jedną nieusprawiedliwioną nieobecność podczas zajęć, kolejne natomiast należy odpracować na konsultacjach. Nieobecność na ponad 50% zajęć, kwalifikuje studenta do niezaliczenia ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szafranek | |
Prowadzący grup: | Anna Szafranek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Mielko | |
Prowadzący grup: | Anna Szafranek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poznanie problematyki zachowań organizacyjnych, uwarunkowań poszczególnych typów zachowań oraz zdobycie umiejętności diagnozy i właściwego zarządzania jednostką w organizacji. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: PRZEDMIOTY KIERUNKOWE Dziedzina nauki: Nauki społeczne, Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, I rok, 2 semestr Wymagania wstępne: wiedza w zakresie podstaw zarządzania Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 9h, ćwiczenia 18h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu. Na ćwiczeniach zadania grupowe, case study oraz dyskusja. Punkty ECTS 5 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w wykładach 9 godz. -udział w ćwiczeniach 18 godz. -udział w egzaminie 2 godz. -udział w konsultacjach 3 godz. -studiowanie literatury 18 godz. - przygotowanie do wykładów 37 godz. -przygotowanie do ćwiczeń 38 godz. - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 - liczba godzin; 1,28 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Ambroziak D., Maj. M., Oszustwa i nieuczciwość w organizacjach, Wolters Kluwer, Warszawa 2013. 2. Buszko A., Uwarunkowania współczesnych zachowań w organizacji, Difin, Warszawa 2013. 3. Kmiotek K., Piecuch T., Zachowania organizacyjne. Teoria i przykłady, Difin, Warszawa 2012. 4. Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., (red.), Zachowania organizacyjne. Zarys problematyki, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2019. 5. Stańczyk I., Twaróg S., Człowiek w organizacji, wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018. Literatura uzupełniająca: 1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2023. 2. Kuc B.R., Moczydłowska J., Zachowania organizacyjne. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa 2009. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.