Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZS1-1MAR |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.701
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 1 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe Punkty ECTS 6 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - przygotowanie się do wykładu 20 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego i kolokwium 20 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 30 godz. - przygotowanie prac domowych i pisemnych 10 godz. - udział w konsultacjach 4 godz. - studiowanie literatury - 6h Łączny nakład pracy studenta: 150 h Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 64, punkty ECTS 2,56 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 76, punkty ECTS 3,44 |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012 2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011 3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003 4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl 5.https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs 6. https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012 2. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006 |
Efekty uczenia się: |
1MAR__WG01 ma zawansowaną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych (KA6_WG1) 1MAR__WG02 ma podstawową wiedzę w zakresie nauk o zarządzaniu, ich miejscu w systemie nauk ekonomicznych i relacjach do innych nauk (KA6_WK1) 1MAR__WG03 posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej (KA6_WK4) 1MAR__WG04 posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o człowieku jako twórcy i uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania (KA6_WK5) 1MAR__ UW01 potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu bazując na zdobytej wiedzy (KA6_UW1) 1MAR__ UW02 potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) oraz do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzanium.in. poprzez zastosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, statystycznych (KA6_UW2) 1MAR__ UW03 potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów w pracy zawodowej (KA6_UW3 ) 1MAR__ UW04 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania złożonych i nietypowych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania (KA6_UW4) 1MAR__ UW05 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu (KA6_U8W5) 1MAR__ UW06 potrafi przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu dyscypliny nauk o zarządzania i dyscyplin komplementarnych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KA6_UK1) 1MAR__ UW07 potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu zagadnieniu z zakresu dyscypliny nauk o zarządzaniu i dyscyplin komplementarnych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych z użyciem specjalistycznej terminologii (KA6_UK2) 1MAR__ UW08 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (KA6_U01) 1MAR__ KK01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się, ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie (KA6_KK1) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie pracy grupowej, prezentacje multimedialne. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz zaliczenia końcowego - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń Punktacja na zaliczenia: 91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra 81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus 71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra 61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus 51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska | |
Prowadzący grup: | Julita Augustyńczyk, Damian Sówka, Anna Śleszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe Punkty ECTS 6 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - przygotowanie się do wykładu 20 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego i kolokwium 20 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 30 godz. - przygotowanie prac domowych i pisemnych 10 godz. - udział w konsultacjach 4 godz. - studiowanie literatury - 6h Łączny nakład pracy studenta: 150 h Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 64, punkty ECTS 2,56 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 76, punkty ECTS 3,44 |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012 2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011 3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003 4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl 5.https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs 6. https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012 2. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
CW
CW
ŚR CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska | |
Prowadzący grup: | Damian Sówka, Anna Śleszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe Punkty ECTS 6 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - przygotowanie się do wykładu 20 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego i kolokwium 20 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 30 godz. - przygotowanie prac domowych i pisemnych 10 godz. - udział w konsultacjach 4 godz. - studiowanie literatury - 6h Łączny nakład pracy studenta: 150 h Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 64, punkty ECTS 2,56 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 76, punkty ECTS 3,44 |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012 2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011 3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003 4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl 5.https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs 6. https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012 2. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.