Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki sprzedaży

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 530-ZS1-2STSP
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki sprzedaży
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Zarządzanie 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: 5b - Przedmiot specjalnościowy

Dziedzina: nauki społeczne; Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: II rok/ trzeci semestr

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń.

Punkty ECTS: 2

Metody dydaktyczne:

- wykład i ćwiczenia

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach – 15 godz.

Udział w ćwiczeniach – 15 godz.

Przygotowanie do ćwiczeń– 8 godz.

Udział w konsultacjach – 2 godz.

Przygotowanie do zaliczenia końcowego – 7

godz.

Studiowanie literatury - 3

ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godzin

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godz., 1,28 ECTS.

o charakterze praktycznym: 18 godz., 0,72 ECTS

Literatura:

1. Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011.

2. Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011.

3. R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007

4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl

5. https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs

6, https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ

Literatura uzupełniająca:

4. Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006.

5. E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005

6. M.Dixon, B.Adamson, The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation Penguin Books, New York 2011

Efekty uczenia się:

2STSP__ WG01 ma zawansowaną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych (KA6_WG1)

2STSP__ WK02 posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej (KA6_WK4)

2STSP__ UW1 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania złożonych i nietypowych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania (KA6_UW4)

2STSP__ UW2 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu (KA6_UW5)

2STSP__ U01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (KA6_U01)

2STSP__ K01 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej (KA6_K02)

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym w formie testu.. Aby przystąpić do egzaminu należy zdobyć zaliczenie z ćwiczeń.

Ćwiczenia : oceniana jest aktywność na zajęciach, poziom rozwiązywanych zadań i prezentacji, a także jakość realizowanych projektów.

Możliwa jest 1 nieobecność na zajęciach. Nieobecność na 40% zajęć kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu. Nieobecności należy

zaliczyć na konsultacjach.

Punktacja na zaliczenie wykładu i ćwiczeń:

91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra

81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus

71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra

61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus

51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Śleszyńska
Prowadzący grup: Damian Sówka, Anna Śleszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: 5b - Przedmiot specjalnościowy

Dziedzina: nauki społeczne; Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: II rok/ trzeci semestr

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń.

Punkty ECTS: 2

Metody dydaktyczne:

- wykład i ćwiczenia

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach – 15 godz.

Udział w ćwiczeniach – 15 godz.

Przygotowanie do ćwiczeń– 8 godz.

Udział w konsultacjach – 2 godz.

Przygotowanie do zaliczenia końcowego – 7

godz.

Studiowanie literatury - 3

ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godzin

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godz., 1,28 ECTS.

o charakterze praktycznym: 18 godz., 0,72 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011.

2. Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011.

3. R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007

4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl

5. https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs

6, https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ

Literatura uzupełniająca:

4. Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006.

5. E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005

6. M.Dixon, B.Adamson, The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation Penguin Books, New York 2011

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Śleszyńska
Prowadzący grup: Damian Sówka, Anna Śleszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: 5b - Przedmiot specjalnościowy

Dziedzina: nauki społeczne; Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: II rok/ trzeci semestr

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń.

Punkty ECTS: 2

Metody dydaktyczne:

- wykład i ćwiczenia

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach – 15 godz.

Udział w ćwiczeniach – 15 godz.

Przygotowanie do ćwiczeń– 8 godz.

Udział w konsultacjach – 2 godz.

Przygotowanie do zaliczenia końcowego – 7

godz.

Studiowanie literatury - 3

ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godzin

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godz., 1,28 ECTS.

o charakterze praktycznym: 18 godz., 0,72 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011.

2. Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011.

3. R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007

4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl

5. https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs

6, https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ

Literatura uzupełniająca:

4. Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006.

5. E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005

6. M.Dixon, B.Adamson, The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation Penguin Books, New York 2011

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Śleszyńska
Prowadzący grup: Agata Kilon, Anna Śleszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: 5b - Przedmiot specjalnościowy

Dziedzina: nauki społeczne; Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: II rok/ trzeci semestr

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń.

Punkty ECTS: 2

Metody dydaktyczne:

- wykład i ćwiczenia

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach – 15 godz.

Udział w ćwiczeniach – 15 godz.

Przygotowanie do ćwiczeń– 8 godz.

Udział w konsultacjach – 2 godz.

Przygotowanie do zaliczenia końcowego – 7

godz.

Studiowanie literatury - 3

ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godzin

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godz., 1,28 ECTS.

o charakterze praktycznym: 18 godz., 0,72 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011.

2. Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011.

3. R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007

4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl

5. https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs

6, https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ

Literatura uzupełniająca:

4. Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006.

5. E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005

6. M.Dixon, B.Adamson, The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation Penguin Books, New York 2011

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-8 (2025-10-29)