Techniki sprzedaży
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 530-ZS1-2STSP |
| Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
| Nazwa przedmiotu: | Techniki sprzedaży |
| Jednostka: | Wydział Zarządzania |
| Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima |
| Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
| Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym. |
| Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: 5b - Przedmiot specjalnościowy Dziedzina: nauki społeczne; Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: II rok/ trzeci semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń. Punkty ECTS: 2 Metody dydaktyczne: - wykład i ćwiczenia Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 15 godz. Udział w ćwiczeniach – 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń– 8 godz. Udział w konsultacjach – 2 godz. Przygotowanie do zaliczenia końcowego – 7 godz. Studiowanie literatury - 3 ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godz., 1,28 ECTS. o charakterze praktycznym: 18 godz., 0,72 ECTS |
| Literatura: |
1. Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 2. Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011. 3. R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007 4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl 5. https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs 6, https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ Literatura uzupełniająca: 4. Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006. 5. E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005 6. M.Dixon, B.Adamson, The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation Penguin Books, New York 2011 |
| Efekty uczenia się: |
2STSP__ WG01 ma zawansowaną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych (KA6_WG1) 2STSP__ WK02 posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej (KA6_WK4) 2STSP__ UW1 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania złożonych i nietypowych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania (KA6_UW4) 2STSP__ UW2 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu (KA6_UW5) 2STSP__ U01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (KA6_U01) 2STSP__ K01 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej (KA6_K02) |
| Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym w formie testu.. Aby przystąpić do egzaminu należy zdobyć zaliczenie z ćwiczeń. Ćwiczenia : oceniana jest aktywność na zajęciach, poziom rozwiązywanych zadań i prezentacji, a także jakość realizowanych projektów. Możliwa jest 1 nieobecność na zajęciach. Nieobecność na 40% zajęć kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu. Nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach. Punktacja na zaliczenie wykładu i ćwiczeń: 91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra 81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus 71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra 61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus 51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska | |
| Prowadzący grup: | Damian Sówka, Anna Śleszyńska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
| Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym. |
|
| Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: 5b - Przedmiot specjalnościowy Dziedzina: nauki społeczne; Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: II rok/ trzeci semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń. Punkty ECTS: 2 Metody dydaktyczne: - wykład i ćwiczenia Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 15 godz. Udział w ćwiczeniach – 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń– 8 godz. Udział w konsultacjach – 2 godz. Przygotowanie do zaliczenia końcowego – 7 godz. Studiowanie literatury - 3 ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godz., 1,28 ECTS. o charakterze praktycznym: 18 godz., 0,72 ECTS |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 2. Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011. 3. R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007 4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl 5. https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs 6, https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ Literatura uzupełniająca: 4. Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006. 5. E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005 6. M.Dixon, B.Adamson, The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation Penguin Books, New York 2011 |
|
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska | |
| Prowadzący grup: | Damian Sówka, Anna Śleszyńska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
| Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym. |
|
| Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: 5b - Przedmiot specjalnościowy Dziedzina: nauki społeczne; Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: II rok/ trzeci semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń. Punkty ECTS: 2 Metody dydaktyczne: - wykład i ćwiczenia Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 15 godz. Udział w ćwiczeniach – 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń– 8 godz. Udział w konsultacjach – 2 godz. Przygotowanie do zaliczenia końcowego – 7 godz. Studiowanie literatury - 3 ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godz., 1,28 ECTS. o charakterze praktycznym: 18 godz., 0,72 ECTS |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 2. Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011. 3. R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007 4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl 5. https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs 6, https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ Literatura uzupełniająca: 4. Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006. 5. E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005 6. M.Dixon, B.Adamson, The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation Penguin Books, New York 2011 |
|
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska | |
| Prowadzący grup: | Agata Kilon, Anna Śleszyńska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
| Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym. |
|
| Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: 5b - Przedmiot specjalnościowy Dziedzina: nauki społeczne; Dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: II rok/ trzeci semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń. Punkty ECTS: 2 Metody dydaktyczne: - wykład i ćwiczenia Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 15 godz. Udział w ćwiczeniach – 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń– 8 godz. Udział w konsultacjach – 2 godz. Przygotowanie do zaliczenia końcowego – 7 godz. Studiowanie literatury - 3 ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godz., 1,28 ECTS. o charakterze praktycznym: 18 godz., 0,72 ECTS |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 2. Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011. 3. R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007 4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl 5. https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs 6, https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ Literatura uzupełniająca: 4. Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006. 5. E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005 6. M.Dixon, B.Adamson, The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation Penguin Books, New York 2011 |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
