Modelowanie biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZS2-2XMOB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modelowanie biznesu |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 2 stopień 2 rok Stacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poznanie istoty modelu biznesowego, zasad tworzenia i analizy modelu biznesowego dla przedsiębiorstwa. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalnościowy Moduł: M_5 Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia drugiego stopnia, II rok, IV semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 h, ćwiczenia 15 h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu/ ćwiczenia - praca w grupach, case study Tematyka przedmiotu: Pojęcie i koncepcja modelu biznesowego Model biznesowy a strategia przedsiębiorstwa Ewolucja modeli biznesowych i przykłady ich klasyfikacji Determinanty wyboru modelu biznesowego Identyfikacja i analiza modeli biznesowych wybranych przedsiębiorstw polskich i zagranicznych Projektowanie business model canvas – rozwój istniejącego lub tworzenie nowego modelu przedsiębiorstwa Formy zaliczenia przedmiotu: Wykład - Zaliczenie pisemne w formie testu uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi, Punkty ECTS 3 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w wykładach 15 godz. - udział w ćwiczeniach 15 godz. -studia literaturowe 12 godz. -udział w konsultacjach 8 godz. - przygotowanie do ćwiczeń - 12 -przygotowanie się do zaliczenia: 15 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 38, punkty ECTS 1,52 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adamik A., Grabowska S., Saniuk S., Model biznesu w środowisku smart world, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2023 2. Zinczuk B., Bolibok P., Kasprzak-Czelej A., Wybrane kierunki zmian modeli biznesu na tle wyzwań współczesnej gospodarki, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2023 3. Osterwalder A., Pigneur Y., Business Model Generation, John Wiley & Sons 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Wang, G., & Hwa, T. H. (2019). Designing business model canvas for motorcycle rental based mobile application (case study at PT XYZ). Int. J. Adv. Trends Comput. Sci. Eng, 8(5), 1841-1855. 2. Nadir, M. H. B., Aris, S. R. S., Janom, N., Ahmad, F., Arshad, N. H., & Bashah, N. S. K. (2020). A business model canvas for crowdfunding platform: Case study of crowdfunding platforms in Malaysia. Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science, 18(3), 1287-1294. |
Efekty uczenia się: |
MOB_W01 Student posiada pogłębianą wiedzę na temat modeli biznesowych i wpływu relacji zachodzących miedzy przedsiębiorstwami w sakli krajowej i międzynarodowej na model biznesowy (KA7_WG3) (test wiedzy) MOB_W02 Student ma pogłębioną wiedzę w zakresie metod i technik pozyskiwania danych i jej analizy na potrzeby tworzenia i rozwoju modelu biznesowego (KA7_WG6) (test wiedzy) MOB_W03 Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju modelu biznesowego nowo tworzonego przedsiębiorstwa i /lub rozwoju już istniejącego (KA7_WK2)(test wiedzy) MOB_UW1 potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną dotyczącą modeli biznesowych do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu rozwoju przedsiębiorstwa, a także potrafi formułować własne opinie na temat metod ulepszenia i wpływu modelu biznesowego przedsiębiorstwa na jego sukces/porażkę (KA7_UW2) – analiza studium przypadku, projekt MOB_UW2 potrafi wykorzystać w praktyce i w pracach badawczych zdobytą wiedzę z zakresu tworzenia i analizy business model canvas dla nowych/istniejących przedsiębiorstw oraz poddać krytycznej analizie przydatność i skuteczność stosowanej w praktyce wiedzy (KA7_UW5) - analiza studium przypadku, projekt |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Citkowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Citkowski, Monika Garwolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poznanie istoty modelu biznesowego, zasad tworzenia i analizy modelu biznesowego dla przedsiębiorstwa. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalnościowy Moduł: M_5 Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia drugiego stopnia, II rok, IV semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 h, ćwiczenia 15 h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu/ ćwiczenia - praca w grupach, case study Tematyka przedmiotu: Pojęcie i koncepcja modelu biznesowego Model biznesowy a strategia przedsiębiorstwa Ewolucja modeli biznesowych i przykłady ich klasyfikacji Determinanty wyboru modelu biznesowego Identyfikacja i analiza modeli biznesowych wybranych przedsiębiorstw polskich i zagranicznych Projektowanie business model canvas – rozwój istniejącego lub tworzenie nowego modelu przedsiębiorstwa Formy zaliczenia przedmiotu: Wykład - Zaliczenie pisemne w formie testu uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi, Punkty ECTS 3 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w wykładach 15 godz. - udział w ćwiczeniach 15 godz. -studia literaturowe 12 godz. -udział w konsultacjach 8 godz. - przygotowanie do ćwiczeń - 12 -przygotowanie się do zaliczenia: 15 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 38, punkty ECTS 1,52 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adamik A., Grabowska S., Saniuk S., Model biznesu w środowisku smart world, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2023 2. Zinczuk B., Bolibok P., Kasprzak-Czelej A., Wybrane kierunki zmian modeli biznesu na tle wyzwań współczesnej gospodarki, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2023 3. Osterwalder A., Pigneur Y., Business Model Generation, John Wiley & Sons 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Wang, G., & Hwa, T. H. (2019). Designing business model canvas for motorcycle rental based mobile application (case study at PT XYZ). Int. J. Adv. Trends Comput. Sci. Eng, 8(5), 1841-1855. 2. Nadir, M. H. B., Aris, S. R. S., Janom, N., Ahmad, F., Arshad, N. H., & Bashah, N. S. K. (2020). A business model canvas for crowdfunding platform: Case study of crowdfunding platforms in Malaysia. Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science, 18(3), 1287-1294. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.