Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Terapia pedagogiczna [0800-OS1-3TPE] Rok akademicki 2018/19
Wykład, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Terapia pedagogiczna [0800-OS1-3TPE]
Zajęcia: Rok akademicki 2018/19 [2018] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Irena Parfieniuk
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Bogdanowicz M. O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Lublin:1995.

3. Bogdanowicz M. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu –dysleksja rozwojowa. [w:] Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska, Opole 1999. s. 815-862.

4. Bogdanowicz M, Krasowicz-Kupis G. Czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej. [w:] Gałkowski T. Szeląg E. Jastrzębowska G. Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki. Opole 2005, s.986-1015.

5. Głodkowska, J. (red.). Model kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – różnice nie mogą dzielić. (W:) Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe. Część 1. Ministerstwo Edukacji Narodowej.Warszawa 2010, s. 33-88.

6. Kijowska J.M, Sorokosz I. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Wybrane aspekty metodyczne. Elbląg, 2014.

7. Stankowski A. Terapia pedagogiczna-wprowadzenie. [w:] Stankowski A (red,) Terapia pedagogiczna, Chowanna, T1(32), Wyd. Un. Śląskiego, Katowice 2009. 9-32.

Literatura uzupełniająca:

1. Bogdanowicz M, Krasowicz-Kupis G. Diagnoza dysleksji rozwojowej. [w:] Gałkowski T. Szeląg E. Jastrzębowska G. Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki. Opole 2005. s.967-985.

2. Bogdanowicz M, Bućko A, Czabaj R.: Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją. Gdynia 2003.

3. Czajkowska I., Herda K. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Warszawa 1999.

1. Dąbrowska-Jabłońska I. Terapia pedagogiczna : wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne. Opole, 2012.

2. Górniewicz E. Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Toruń 1995.

3. Krasowicz - Kupis G. Język, czytanie i dysleksja. Lublin, 2001.

4. Rudzińska-Rogoża A. Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków 2011.

Zakres tematów:

1. Terapia pedagogiczna – pojęcie, cele i zadania. podmiot i przedmiot oddziaływań

2. Psychoterapeutyczny aspekt terapii pedagogicznej jako interwencji wychowawczej

3. 4. Specyficzne trudności w uczeniu się – objawy, typy oraz wybrane teorie wyjaśniające i ich implikacje dla terapii pedagogicznej.

5. Dysleksja a inne zaburzenia (ADHD, zaburzenia zachowania, zaburzenia emocjonalne)

6. Funkcjonowanie uczniów z dysleksją w środowisku społecznym

7. Ja cielesne i jego znaczenie w rozwoju dziecka. Teoretyczne podstawy metod wykorzystujących ruch jako środek terapii

Metody dydaktyczne:

wykład, opis, prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin: test wiedzy zawierający pytania zamkniete (jednokrotnego wyboru) i otwarte

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)