Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym [0800-ZKN2-2HDO]
Rok akademicki 2018/19
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym [0800-ZKN2-2HDO] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2018/19 [2018]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Agnieszka Filipek |
Literatura: |
Literatura: 1. Cierpiałkowska L., Sęk H., Psychologia kliniczna, Warszawa 2018. 2. Konopczyński M., Twórcza resocjalizacja. Wybrane metody pomocy dzieciom i młodzieży, Warszawa 1996. 3. Konopczyński M., Twórcza resocjalizacja: zarys koncepcji rozwijania potencjałów, Resocjalizacja Polska 7, 13-28, 2014. 4. Pospiszyl I., Patologie społeczne, Warszawa 2009. 5. Pospiszyl K., Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań, Warszawa1998. 6. Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2001. 7. Urban B., Stanik J. M., Resocjalizacja, tom 1 i 2, Warszawa 2008. |
Zakres tematów: |
1. Założenia aksjonormatywne przedmiotu. 2. Potrzeby psychologiczne człowieka. 3. Uwarunkowania, stadia i typologie nieprzystosowania społecznego. 4. Eliminowanie rozmiarów nieprzystosowania społecznego. 5. Istota skutecznej resocjalizacji. 6. Twórcza resocjalizacja, jej formy i rezultaty. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, pokaz, praca z książką, burza mózgów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny na ocenę. |
Uwagi: |
Res IIrIIst gr 6 ćw |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.