Edukacja językowa [0800-SPP-8BHK]
Rok akademicki 2018/19
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Edukacja językowa [0800-SPP-8BHK] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2018/19 [2018]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Małgorzata Głoskowska-Sołdatow |
Literatura: |
Literatura podstawowa Czelakowska D. Metodyka edukacji polonistycznej w wieku wczesnoszkolnym (2010) Dobrowolska D.)Metodyka edukacji polonistycznej w okresie wczesnoszkolnym, (2015) Filipiak E. Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym (2002) Majer-Gemińska B: Przygotowanie uczniów klas początkowych do nauki literatury Taboł S. Istota czytania, 2005 Literatura uzupełniająca Murawska B. Pozwólmy dzieciom czytać pdf. Ratajczak Z., Zbróg Z. Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego PDF. Żytko M. Pozwólmy dzieciom mówić i pisać Pomirska Z. (2011) Wokół czytania. Proces czytania i jego zaburzenia oraz drogi do efektywnego czytania, Jurek A. (2012) Metody nauki czytania i pisania z perspektywy trudności uczniów, Wyd. Harmonia Universalis, Gdańsk Dagiel M.(2011) Pozwólmy dzieciom bawić się słowami. Z doświadczeń językowych trzecioklasistów, CKE, Warszawa. Majer-Gemińska B. (1999) O nowy model pracy z tekstem z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym [w] M. T. Michalewska (red.) Problemy edukacji lingwistycznej(1999), Wyd. Impuls, Katowice. Czelakowska D. (2005), Stymulacja kreatywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków. Czelakowska D. (1996), Twórczość a kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków Problemy edukacji lingwistycznej. Różne aspekty edukacji lingwistycznej dziecka (2002) red. M. T. Michalewska, M. Kisiel, t. 2, Wyd. Impuls, Katowice. Szefler E.(2003) Kompetencje czytelnicze uczniów w młodszym wieku szkolnym, t. 1, 2, Wyd. Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz. Polański E.: Dydaktyka ortografii i interpunkcji Taboł S.Istota czytania (2005) |
Zakres tematów: |
1. Czytanie i pisanie w klasach I-III (4 h) 2. Metodyka opracowani tekstów literackich I-III (4 h) 3. Praca nad tworzeniem i doskonaleniem wypowiedzi pisemnej w klasach I-III (3 h) 4. Gramatyka w klasach I-III (2 h) 5. Sposoby rozwijania umiejętności językowych dzieci (2 h) |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia, warsztaty, dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach, praca zaliczeniowa Forma zaliczenia przedmiotu: praca zaliczeniowa. Pozytywna ocena z z pracy po uzyskaniu 51% możliwych do zdobycia punktów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.