Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja językowa [0800-SPP-8BHK] Rok akademicki 2018/19
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edukacja językowa [0800-SPP-8BHK]
Zajęcia: Rok akademicki 2018/19 [2018] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Głoskowska-Sołdatow
Literatura:

Literatura podstawowa

Czelakowska D. Metodyka edukacji polonistycznej w wieku wczesnoszkolnym (2010)

Dobrowolska D.)Metodyka edukacji polonistycznej w okresie wczesnoszkolnym, (2015)

Filipiak E. Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym (2002)

Majer-Gemińska B: Przygotowanie uczniów klas początkowych do nauki literatury

Taboł S. Istota czytania, 2005

Literatura uzupełniająca

Murawska B. Pozwólmy dzieciom czytać pdf.

Ratajczak Z., Zbróg Z. Prorozwojowe aspekty kształcenia językowego PDF.

Żytko M. Pozwólmy dzieciom mówić i pisać

Pomirska Z. (2011) Wokół czytania. Proces czytania i jego zaburzenia oraz drogi do efektywnego czytania,

Jurek A. (2012) Metody nauki czytania i pisania z perspektywy trudności uczniów, Wyd. Harmonia Universalis, Gdańsk

Dagiel M.(2011) Pozwólmy dzieciom bawić się słowami. Z doświadczeń językowych trzecioklasistów, CKE, Warszawa.

Majer-Gemińska B. (1999) O nowy model pracy z tekstem z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym [w] M. T. Michalewska (red.) Problemy edukacji lingwistycznej(1999), Wyd. Impuls, Katowice.

Czelakowska D. (2005), Stymulacja kreatywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków.

Czelakowska D. (1996), Twórczość a kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków

Problemy edukacji lingwistycznej. Różne aspekty edukacji lingwistycznej dziecka (2002) red. M. T. Michalewska, M. Kisiel, t. 2, Wyd. Impuls, Katowice.

Szefler E.(2003) Kompetencje czytelnicze uczniów w młodszym wieku szkolnym, t. 1, 2, Wyd. Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz.

Polański E.: Dydaktyka ortografii i interpunkcji

Taboł S.Istota czytania (2005)

Zakres tematów:

1. Czytanie i pisanie w klasach I-III (4 h)

2. Metodyka opracowani tekstów literackich I-III (4 h)

3. Praca nad tworzeniem i doskonaleniem wypowiedzi pisemnej w klasach I-III (3 h)

4. Gramatyka w klasach I-III (2 h)

5. Sposoby rozwijania umiejętności językowych dzieci (2 h)

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia, warsztaty, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach, praca zaliczeniowa

Forma zaliczenia przedmiotu: praca zaliczeniowa. Pozytywna ocena z z pracy po uzyskaniu 51% możliwych do zdobycia punktów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)