Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium licencjackie 0800-S1-3YSEM
Rok akademicki 2019/20
Seminarium, grupa nr 12

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium licencjackie 0800-S1-3YSEM
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 15:30 - 17:00
sala A110
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 7
Prowadzący: Alina Szwarc
Literatura:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki. Warszawa 2007.

Nowak S., Metodologia badań społecznych. Warszawa 2007

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 2003.

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995.

Kruszewski K.(red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczania. Warszawa 2002.

Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010.

Kupisiewicz C., Podstawy dydaktyki. Warszawa 2005.

Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika, cz.2. Warszawa 2003.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne. Założenia, tematyka i literatura seminarium.

2. Praca licencjacka – od czego rozpocząć pisanie? Zasady edytorskie pisania pracy. Propozycje tematów prac licencjackich.

3. Treści kształcenia – wprowadzenie w problematykę seminarium. Treści kształcenia i inne elementy procesu dydaktyczno – wychowawczego. Uregulowania prawne dotyczące doboru i realizacji treści kształcenia.

4. Dokumenty określające treści kształcenia we współczesnej szkole.

5. Analiza literatury z zakresu problematyki treści kształcenia.

6. Współczesne konteksty w badaniach nad treściami kształcenia.

7. Region - regionalizm - edukacja regionalna. Konteksty dla rozważań o treściach we współczesnej szkole.

8. Założenia metodologiczne badań własnych (opracowanie części metodologicznej pracy).

9. Opracowanie autorskiego narzędzia badawczego.

10. Opracowanie końcowej wersji pracy licencjackiej (wstęp, zakończenie, aneks i bibliografia pracy).

11. Zaliczenie seminarium.

Metody dydaktyczne:

pokaz, dyskusja, praca z tekstem, wykład

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie seminarium na ocenę na podstawie frekwencji (dopuszczalne są 3 nieobecności, każdą kolejną należy zaliczyć podczas konsultacji), terminowości wykonania poszczególnych elementów pracy, aktywności i uczestnictwa podczas zajęć oraz oceny z przygotowanej pracy dyplomowej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.