Seminarium licencjackie [0800-S1-3YSEM]
Rok akademicki 2019/20
Seminarium,
grupa nr 14
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [0800-S1-3YSEM] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 14 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | 14 |
Prowadzący: | Halina Wróblewska |
Literatura: |
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003 Cudowska A., Koncepcja analizy jakościowej M. B. Milesa i A. M. Hubermana w badaniach pedagogicznych, [w:] Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje, t. 1 Teoretyczne konteksty alternatyw edukacyjnych i wychowawczych, red. B. Śliwerski, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007 Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000 Maszke A.W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2004 Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2007 Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995 Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2005 Literatura metodologiczna uzupełniająca: Ferguson G. A. i Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa 2003 Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, przekład S. Dymczak, Zysk i S-ka, Poznań 2000 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe? Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa 2000 Krűger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, przekład D. Sztobryn, wstęp i opracowanie B. Śliwerski, GWP, Gdańsk 2005 Miles M. B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, przekład S. Zabielski, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok 2000 Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006 Podstawy metodologii badań w pedagogice. Pod red. S. Palki, GWP, Gdańsk 2010 Pozostała literatura merytoryczna zgodnie z problematyką podejmowaną przez studentów w pracach |
Zakres tematów: |
Wprowadzenie do problematyki seminarium. Poszukiwanie obszarów zainteresowań badawczych wśród następujących zagadnień: 1. Diagnozowanie zdolności i uzdolnień twórczych (w różnych grupach wiekowych) 2. Twórcze kompetencje osób dorosłych 3. Aktywność twórcza i propozycje działań wspierających jej rozwój w różnych grupach wiekowych 4. Doświadczenia twórcze w biografiach (analiza biograficzna życia i twórczości osób wybitnych) Analiza literatury metodologicznej, zapoznanie się z procedurą badań ilościowych i jakościowych Wstępne analizy teoretyczne podjętych zagadnień badawczych na podstawie literatury przedmiotu Przygotowanie metodologicznych koncepcji badań własnych oraz ich analiza Przeprowadzenie badań terenowych, zgromadzenie materiału empirycznego Rodzaj pracy: praca badawcza lub praca projektowa (projekty edukacyjno-artystyczne), opracowania teoretyczno-metodyczne, studium indywidualnych przypadków; badania terenowe lub badania typu „desk research” |
Metody dydaktyczne: |
Samodzielna praca studenta z literaturą przedmiotu, projekty, dyskusja, prezentacje, konsultacje indywidualne |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest: obecność na zajęciach, aktywność w formie referatów i uczestnictwa w dyskusji, poprawne realizowanie powierzonych zadań, terminowe składanie fragmentów pracy. Dopuszczone są trzy nieobecności w ciągu roku, każda kolejna powoduje obniżenie oceny końcowej, absencja powyżej 50% uniemożliwia zaliczenie przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.